Abel Mus (1907-1983). Intèrpret, pedagog, compositor i escriptor 

    Gil Gimeno, Daniel (Date of defense: 2017-06-12)

    L’objectiu d’aquesta tesi doctoral ha estat recuperar, donar a conèixer i posar en valor la figura del violinista Abel Mus (1907 Borriana (Castelló)-València 1983) en l’ambient musical del País Valencià del segle XX, donat ...

    Aproximación musicológia a las palmas flamencas a través de la fonografía y la praxis contemporánea 

    Jiménez de Cisneros Puig, Bernat (Date of defense: 2019-12-13)

    El presente estudio aborda las palmas flamencas a la vez como lenguaje musical y expresión cultural. Centrado en el análisis de su tecnología y repertorio, se aproxima también a los aspectos antropológicos y culturales del ...

    Les bandes de música a Sant Carles de la Ràpita a partir de mitjans del segle XIX 

    Asensi Moisés, Isabel (Date of defense: 2016-02-01)

    La tesi doctoral que es presenta mostra la llarga tradició de bandes de música locals que hi ha hagut a Sant Carles de la Ràpita. Des del darrer terç del segle XIX amb la presència de dues bandes de música a la població, ...

    Clasificación y análisis de los estudios para violín solo del s.XX: propuesta de sistematización de los parámetros técnicos 

    Gutiérrez Martín, Ana (Date of defense: 2019-04-12)

    A partir de la creación del Conservatoire de París, en el marco académico, los maestros más significativos de las diferentes escuelas interpretativas han ido seleccionando el repertorio de sus alumnos basándose principalmente ...

    La composición musical para el cine en la guerra civil española. Música, política y propaganda en cortometrajes y mediometrajes (1936-1939) 

    López Gómez, Lidia (Date of defense: 2014-12-03)

    A lo largo de los años en los que transcurrió la Guerra Civil española (1936-1939), las productoras cinematográficas, tanto de tendencia republicana como nacional, continuaron creando películas, noticiarios y documentales ...

    Creación musical e ideologías: la estética de la postmodernidad frente a la estética moderna 

    Kaiero Claver, Ainhoa (Date of defense: 2007-03-25)

    La "música postmoderna" es una categoría epistemológica creada con objeto de describir determinadas manifestaciones contemporáneas en la que los presupuestos estéticos de la modernidad se ven radicalmente cuestionados. No ...

    Dos mentores y un ideal: un paralelo entre el nacionalismo musical brasileño y español a partir de las propuestas estéticas de Mário de Andrade y Felip Pedrell (1880-1945) 

    de Paulo, José Roberto (Date of defense: 2019-09-26)

    La presente tesis doctoral se propone a hacer un paralelo entre el nacionalismo musical brasileño y español a través de la comparación entre el pensamiento estético de Felip Pedrell y Mário de Andrade y sus propuestas para ...

    El cant de Salers i Quintos a la Mallorca contemporània 

    Duran Bordoy, Bàrbara (Date of defense: 2018-07-23)

    La investigació que es presenta parteix d’un fet musical, les cançons de Sales del Llevant mallorquí. A partir de treballs anteriors que inicialment se centraren en aquesta àrea, es va anar ampliant l’àmbit geogràfic de ...

    El fabordón a la luz de las fuentes hispánicas del renacimiento (ca.1480-1626): fórmulas y fabordón elaborado en el marco del oficio divino 

    Zauner, Sergi (Date of defense: 2014-10-24)

    La presente Tesis Doctoral está dedicada a un estudio exhaustivo de la tradición escrita del fabordón en la Península Ibérica entre ca.1480-1626 a partir de los testimonios que nos han llegado en las fuentes musicales. El ...

    El Jazz Actual en Santiago de Chile: perspectivas metodológicas, análisis y evaluación de la performance 

    Silva Vegia, Carlos (Date of defense: 2002-09-13)

    El siguiente trabajo trata sobre la problemática del estudio de la performance observada desde el jazz de Santiago de Chile. La manera de efectuar las aproximaciones analíticas ha sido a través de una metodología que ...

    El lenguaje contrapuntístico de Francisco de Peñalosa y Cristóbal de Morales a través de sus motetes. 

    Macías Peraza, Rigoberto (Date of defense: 2013-04-11)

    La presente Tesis se hizo con la intención de realizar un estudio del lenguaje contrapuntístico de la música del pasado desde la doble visión de la teoría y la práctica, un enfoque que hasta la fecha no ha sido muy empleado. ...

    El pensamiento musical de Felip Pedrell (1841 - 1922) 

    Álvarez Losada, Cristina (Date of defense: 2017-11-03)

    Basta asomarse ligeramente al estudio de la figura de Felip Pedrell para darse cuenta de la gran complejidad que supone intentar abarcar el análisis de una sola de sus facetas. En el presente trabajo definimos las bases ...

    El quartet de trompes de l’orquestra Pau Casals (1920-1937) 

    Reche Antón, José (Date of defense: 2017-07-25)

    L’any 1920, Pau Casals –conegut internacionalment com a Pablo Casals– va fundar una nova orquestra a Barcelona sota el seu propi nom, l’Orquestra Pau Casals (OPC). Junt a d’altres raons de caràcter personal i professional, ...

    El violonchelo en España en el siglo XVIII 

    Turina Serrano, Guillermo (Date of defense: 2019-10-11)

    Esta tesis tiene el objetivo de crear la primera descripción del panorama violonchelístico del país a través de los documentos que han sobrevivido hasta nuestros días, arrojando una nueva luz en la configuración de una ...

    Els motets de Josep Reig(1595-1674). Contribució al coneixement del primer Barroc musical a Catalunya 

    Cabré i Cercós, Bernat (Date of defense: 2019-03-28)

    A partir de la transcripció i edició crítica de la important col•lecció de vint-i-set motets a doble cor de Josep Reig (1595-1674), conservats en el que es coneix com a Manuscrit número 5 de Santa Maria del Mar de Barcelona, ...

    En mig de gent estranya: Agusti Borgunyó i Garriga un cas de camaleonisme estilístic al país del jazz 

    López López, Mª Begoña (Date of defense: 2017-12-19)

    Aquesta recerca es realitza al voltant de la figura del compositor, pianista i director d’orquestra, Agustí Borgunyó i Garriga (Sabadell, 1894 - Barcelona, 1967), que va ser membre de l’Orfeó de Sabadell i de la Banda ...

    Estudi codicològic i catalogació del manuscrit E-VI 293 Un testimoni de la música de tecla a Catalunya a principis del segle XIX 

    Pallàs i Mariani, Laura (Date of defense: 2017-07-20)

    El manuscrit E-VI 293 és un manuscrit miscel·lani de música per a tecla copiat el 1813 que actualment es troba a la Biblioteca Episcopal de Vic. Conté 200 peces d’autors catalans i europeus, amb música escrita entre finals ...

    Estudi dels oratoris de Francesc Queralt (1740-1825). Fonaments de la història de l'oratori a Catalunya al segle XVIII 

    Daufí Rodergas, Xavier (Date of defense: 2001-07-04)

    Aquesta tesi presenta dues parts clarament diferenciades, però al mateix temps complementàries: a la primera s'aporten els fonaments de la història de l'oratori a Catalunya al segle XVIII, i a la segona es procedeix a ...

    Evolució del paisatge sonor del seguici festiu de la festa major de Santa Tecla a Tarragona 

    González González, Sergi (Date of defense: 2019-11-22)

    La Festa Major de Santa Tecla de Tarragona ha esdevingut, durant els darrers trenta anys, un fet social que cap tarragoní es vol perdre. La ciutat es paralitza del dia 14 al 24 de setembre, sent el moment àlgid el 23 als ...

    Frederic Mompou: música i pensament. La fluïdesa de l’ésser i la creativitat musical (1893-1987) 

    Pla i Garrigós, Adolf (Date of defense: 2015-12-04)

    La música de Frederic Mompou (1893-1987) ha viscut en una paradoxa: d'una banda la seva estètica ha estat difícil de situar al segle XX, ha tingut poca visibilitat en els repertoris del concertisme internacional i en els ...