Arquitectura del tiempo. La composición del movimiento y el tiempo. Crítica de la música y el cine puros.

dc.contributor
Universitat Jaume I. Departament de Ciències de la Comunicació
dc.contributor.author
Edo Tena, Fèlix
dc.date.accessioned
2011-04-12T20:01:32Z
dc.date.available
2010-07-22
dc.date.issued
2010-06-28
dc.date.submitted
2010-07-22
dc.identifier.isbn
9788469355091
dc.identifier.uri
http://www.tdx.cat/TDX-0722110-115016
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/10399
dc.description.abstract
La recerca busca reconèixer possibles afinitats entre el so i la imatge. Per tal d'aconseguir-ho s'hi presenten una sèrie d'arguments generals relacionats amb el moviment i el temps, els quals estan presents en el so i la imatge. Però aquesta presència s'analitza a partir del treball constructiu de la composició i el muntatge. És a dir, l'analogia es realitza entre la música i el cinema. Es compara la composició musical i el muntatge cinematogràfic per tal de demostrar que hi ha un nivell en el qual és possible parlar del mateix, el que significa també que als conceptes de moviment i temps cal afegir com a vincle d'unió la faceta del pensament. <br/>Tot aixó ja indica que l'encontre científic s'organitza des de la filosofia (moviment, temps, pensament), des d'on es proposa una nova ferramenta d'anàlisi. A partir d'aquí, cal preguntar quina imatge particular del pensament ofereixen la música i el cinema.
cat
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
spa
dc.publisher
Universitat Jaume I
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
El cinema com a forma de pensament
dc.subject
La música com a forma de pensament
dc.subject
Filosofia del cinema
dc.subject
Filosofia de la música
dc.subject
Encontre científic entre música / cinema / filosof
dc.subject.other
Música, cinema i filosofia
dc.title
Arquitectura del tiempo. La composición del movimiento y el tiempo. Crítica de la música y el cine puros.
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
1
cat
dc.subject.udc
78
cat
dc.subject.udc
79
cat
dc.contributor.authoremail
fedo@xtec.cat
dc.contributor.director
Morató Pastor, Francesc
dc.contributor.director
Gómez Tarín, Francisco Javier
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess


Documents

edo.pdf

30.31Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)