Crónicas españolas de los bailes rusos de Diaghilev (1916-1927)

dc.contributor
Universitat Jaume I. Departament d'Història, Geografia i Art
dc.contributor.author
Castillo Palomares, Pedro
dc.date.accessioned
2017-10-20T11:55:13Z
dc.date.available
2017-10-20T11:55:13Z
dc.date.issued
2017-09-12
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/436902
dc.description.abstract
El objetivo de la presente tesis es el análisis y la interpretación del fenómeno de los bailes rusos de Diaghilev a partir de la compilación de la información publicada en la prensa española, siguiendo un desarrollo diacrónico desde su primera representación en Madrid, en mayo de 1916 hasta su última actuación en España, en Barcelona, en mayo de 1927. Se busca, de esta forma, complementar, contrastar y revisar críticamente la literatura previa sobre las giras artísticas de la compañía de bailes rusos de Diaghilev en España, con el fin de contribuir a un mayor conocimiento de sus actuaciones y su repercusión como acontecimiento artístico a través de la metodología histórica, combinando el trabajo de archivo con el uso de fuentes secundarias.
dc.description.abstract
The aim of this thesis is to analyse and interpret the phenomenon of the ballet russes of Diaghilev from the compilation of the information published in the spanish press, following a diachronic development from its first representation in Madrid in May 1916 to its last perfomance in Spain, in Barcelona, in May 1927. In this way, it is sought to complement, contrast and critically review the previous literature on the artistic tours of the ballet russes company of Diaghilev in Spain, in order to contribute to a greater knowledge of the performance and impact as an artistic event through historical methology, combining archival work with the use of secondary sources.
dc.format.extent
377 p.
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
spa
dc.publisher
Universitat Jaume I
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Bailes rusos
dc.subject
Diaghilev
dc.subject
Alfonso XIII
dc.subject
Historia de la comunicación
dc.subject
Artes escénicas
dc.subject
Acontecimiento artístico
dc.subject.other
Arts, Humanitats i Llengües
dc.title
Crónicas españolas de los bailes rusos de Diaghilev (1916-1927)
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
79
dc.subject.udc
93
dc.contributor.director
Benet Ferrando, Vicente J.
dc.embargo.terms
cap
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.doi
http://dx.doi.org/10.6035/14013.2017.23114
dc.identifier.pdf
http://mediaserver.csuc.cat/tdx/documents/97/85/70/97857090291097101750842825790740747177/
dc.description.degree
Programa de Doctorat en Història i Estudis Contemporanis
cat


Documents

2017_Tesis_Castillo Palomares_Pedro.pdf

45.64Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)