Escultors del so: creació musical col·laborativa i aprenentatge informal

dc.contributor
Universitat Jaume I. Departament d'Educació
dc.contributor.author
Murillo Ribes, Adolf
dc.date.accessioned
2019-06-07T12:26:29Z
dc.date.available
2019-06-07T12:26:29Z
dc.date.issued
2014-12-16
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/667036
dc.description.abstract
Al s. XXI l’escola necessita amb urgència transformacions en profunditat que ens permeten adaptar-la a les necessitats que la societat en general i el nostre alumnat en particular reclamen. A l'aula, l’educació musical respon en el moment present a models que res tenen a veure amb les maneres de fer música que trobem fora de l’escola. Les noves revolucions tecnològiques aplicades al camp de la música han permès emergir amb força altres formes de fer i de col·laborar que ofereixen una nova cartografia de l’aprenentatge musical en totes les seues dimensions. Per aquest motiu, aquest estudi, amb una metodologia etnogràfica, situa el focus en les pràctiques col·laboratives en la creació musical que s’ubiquen en el context informal i que són desenvolupades per músics sense formació musical acadèmica. Els resultats de l’estudi ens mostren algunes de les claus que haurem de tenir en compte a l’hora de transformar i adaptar les pràctiques musicals que habiten les nostres aules cap a contextos més permeables entre l’escola i la societat amb la qual conviu, afavorint i potenciant uns aprenentatges musicals més creatius i col·laboratius.
en_US
dc.description.abstract
Twenty first century School urgently needs profound transformations that allow teachers to adapt the school to the needs that our students and the society in general are claiming. Musical education is now using models that have nothing to do with the ways of doing music that we can find outside of the school. The new technological revolution applied to the field of music has allowed other ways of doing music to strongly emerge that collectively offer a new cartography of musical learning in all its dimensions. It is for that reason that this study, through an ethnographic methodology, focuses on the collaborative practices in music creation occurring in informal contexts and that are developed by musicians without formal musical training. The results of this study show some guidelines that have to be taken into account in order to transform and to adapt the musical practices in our classrooms towards more permeable contexts between school and society by encouraging and fostering collaborative and creative musical learning.
en_US
dc.description.abstract
En el s. XXI la escuela necesita con urgencia transformaciones en profundidad que nos permitan adaptarla a las demandas que la sociedad en general y nuestro alumnado en particular reclaman. En el aula, la educación musical responde en el momento presente a modelos que nada tienen que ver con las maneras de hacer música que encontramos fuera de la escuela. Las nuevas revoluciones tecnológicas aplicadas al campo de la música han permitido emerger con fuerza otras formas de hacer y de colaborar que ofrecen una nueva cartografía del aprendizaje musical en todas sus dimensiones. Por este motivo, este estudio, con una metodología etnográfica, sitúa el foco en las prácticas colaborativas en la creación musical que se ubican en el contexto informal y que son desarrolladas por músicos sin formación musical académica. Los resultados del estudio nos muestran algunas de las claves que deberemos tener en cuenta a la hora de transformar y adaptar las prácticas musicales que habitan nuestras aulas hacia contextos más permeables entre la escuela y la sociedad con la que convive, favoreciendo y potenciando unos aprendizajes musicales más creativos y colaborativos.
en_US
dc.format.extent
413 p.
en_US
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cat
en_US
dc.publisher
Universitat Jaume I
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Creació musical col·laborativa
en_US
dc.subject
Creativitat
en_US
dc.subject
Noves tecnologies
en_US
dc.subject
Context informal
en_US
dc.subject
Noves músiques
en_US
dc.subject
No músics
en_US
dc.subject
Creación musical colaborativa
en_US
dc.subject
Nuevas músicas
en_US
dc.subject
Collaborative music creation
en_US
dc.subject
New music
en_US
dc.subject.other
Arts, Humanitats i Llengües
en_US
dc.title
Escultors del so: creació musical col·laborativa i aprenentatge informal
en_US
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
37
en_US
dc.subject.udc
78
en_US
dc.contributor.director
Traver Martí, Joan A.
dc.contributor.director
Sales Ciges, Auxiliadora
dc.embargo.terms
cap
en_US
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.doi
http://dx.doi.org/10.6035/14111.2014.213064
en_US


Documents

2014_Tesis_Murillo_Ribes_Adolf.pdf

21.74Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)