El fenómeno de la pianola en Ecuador (1910 - 1930) Producción, recepción y consumo de la música

dc.contributor.author
Rodríguez Estrada, Diego
dc.date.accessioned
2023-10-23T08:04:21Z
dc.date.available
2023-10-23T08:04:21Z
dc.date.issued
2022-04-05
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/689184
dc.description.abstract
Els rotlles de paper perforat per a pianola són objectes sonors de gran valor i interès des del punt de vista històric, patrimonial, sonor i tecnològic. Durant les primeres dècades del segle XX, van ser un mitjà important per a l'expansió i distribució comercial massiva de música a tot el món, és per això que la informació que contenen pot donar-nos importants pautes sobre la recepció i la interpretació de la música d'una època determinant per a la construcció de les identitats musicals actuals. Aquesta tesi analitza el fenomen de la pianola a l'Equador des de la perspectiva de la producció, recepció i el consum entre els anys de 1910 a 1930, període de més apogeu en la distribució i consum de la pianola. Per mitjà de la identificació i catalogació de 1.382 rotlles de pianola trobats a l'Equador i de la digitalització de 25 rotlles d'editorials equatorianes, s'obtindrà un panorama sobre el trànsit d'estètiques, marques i obres que van arribar a l'Equador i que es van editar per a pianola des de les empreses locals del país.
ca
dc.description.abstract
Los rollos de papel perforado para pianola son objetos sonoros de gran valor e interés desde el punto de vista histórico, patrimonial, sonoro y tecnológico. Durante las primeras décadas del siglo XX, fueron un medio importante para la expansión y distribución comercial masiva de música en todo el mundo, es por esto por lo que la información que contienen puede darnos importantes pautas sobre la recepción e interpretación de la música de una época determinante para la construcción de las identidades musicales actuales. La presente tesis analiza el fenómeno de la pianola en el Ecuador desde la perspectiva de la producción, recepción y el consumo entre los años de 1910 a 1930, período de mayor apogeo en la distribución y consumo de la pianola. Por medio de la identificación y la catalogación de 1.382 rollos de pianola encontrados en Ecuador y de la digitalización de 25 rollos de editoriales ecuatorianas, se obtendrá un panorama sobre el tráfico de estéticas, marcas y obras que llegaron al Ecuador y que se editaron para pianola en las empresas locales del país.
ca
dc.description.abstract
Pianola rolls represent a material of great value and interest from a historical, cultural, musicological and technological point of view. During the first decades of the twentieth century, they were an important medium for the expansion and massive commercial distribution of music around the world, which means that the information they contain can give us important guidelines not only about the reception and interpretation of music, but also on the construction of musical identities. This thesis analyzes the phenomenon of the pianola in Ecuador from the perspective of production, reception and consumption from 1910 to 1930, the period of greatest apogee in the distribution and consumption of the pianola. Through the identification and cataloging of 1,382 rolls of pianola found in Ecuador and the digitization of 25 rolls of Ecuadorian publishers, an overview will be obtained on the traffic of aesthetics, brands and pieces that arrived in Ecuador and that were published for pianola by local companies.
ca
dc.format.extent
205 p.
ca
dc.language.iso
spa
ca
dc.publisher
Universitat Autònoma de Barcelona
dc.rights.license
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
ca
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
*
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Pianola
ca
dc.subject
Equador
ca
dc.subject
Producció
ca
dc.subject
Producción
ca
dc.subject
Production
ca
dc.subject.other
Ciències Socials
ca
dc.title
El fenómeno de la pianola en Ecuador (1910 - 1930) Producción, recepción y consumo de la música
ca
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
9
ca
dc.contributor.authoremail
d.rodriguezest@gmail.com
ca
dc.contributor.director
Roquer González, Jordi, 1974
dc.embargo.terms
cap
ca
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.description.degree
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Història de l'Art i Musicologia


Documents

dre1de1.pdf

34.01Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)