Now showing items 1-16 of 16
Garcia i Llop, Ester (Date of defense: 2021-02-02)
A mitjan del segle XIX Manuel Milà i Fontanals, que havia investigat abastament el gènere dels goigs, va concloure que estaven emparentats amb la dansa trobadoresca. Aquesta afirmació ha estat reproduïda –de vegades amb ...
Ferrando Cuña, Juanma (Date of defense: 2021-01-29)
La investigació se centra en l’estudi de les lògiques estructurals i sonores de les tonades orals que es fan servir en el cant dels goigs valencians, i en les situacions comunicatives i rituals en què s’entonen. Es parteix ...
Rosés Palacios, Oriol (Date of defense: 2023-11-21)
Des de 1837 fins a l'actualitat la Fundació Conservatori Liceu ha desenvolupat la seva tasca docent ininterrompudament. El seu Departament de Cant ha estat conformat per professors i alumnes rellevants en l'àmbit local, ...
Barbet Toribio, Jordi (Date of defense: 2022-05-17)
Aquesta tesi té com a objecte d’estudi els acompanyaments musicals de les colles de diables i bestiari de foc. Malgrat es tracta d’un fenomen present a tota la zona de parla catalana, la recerca s’ha centrat en la comarca ...
Moliner Carbó, Carlos Alberto (Date of defense: 2023-11-27)
Entre 1815 i el 1931 dotze clarinetistes van servir a la Reial Capilla de Madrid. D'entre els documents custodiats a l'Archivo General de Palacio s'han localitzat i transcrit un nombre significatiu d'aquells que guarden ...
Tubío Barreira, Carme (Date of defense: 2021-10-29)
El present treball doctoral proposa la recerca en profunditat del repertori de cançó de concert en llengua gallega impulsat pel crític orensano Antonio Fernández-Cid al llarg de gairebé dues dècades (1951-1967) i que es ...
Fontelles i Ramonet, Albert (Date of defense: 2020-12-04)
La Cobla Barcelona es va presentar el 30 de març de 1922 al Teatre Tívoli. En pocs anys, va assolir un important protagonisme en la vida cultural catalana: va actuar en espais emblemàtics com el Palau de la Música Catalana, ...
Vila Elvira, Pau (Date of defense: 2020-12-09)
La cobla segons el gramòfon; la interpretació de les sardanes entre 1920 i 1950, és una tesi doctoral que sorgeix de l’interès per la recuperació històrica dels models interpretatius de la música per a cobla de la primera ...
Martí Mendoza, Joan Maria (Date of defense: 2020-11-20)
Les epístoles farcides són les lectures de la missa en dies concrets a les que s’hi afegeixen trops. Aquestes addicions de text i música es poden trobar tant al començament de l’epístola, com al seu interior o al final, ...
Armijos Yambay, Eduardo Paul (Date of defense: 2021-07-23)
Actualment existeix la necessitat de que els professors que tenen menors al seu càrrec dins de les institucions educatives afavoreixin la formació integral d’aquests nens i joves; i això vivint la pedagogia (van Manen, ...
Daufí Muñoz, Alícia (Date of defense: 2022-02-24)
Els balls de màscares celebrats durant les temporades de carnaval van convertir-se en una de les festes més aclamades pel públic barceloní del segle XIX i primer terç del XX. Ja abans de la creació del Gran Teatre del ...
Badal Pérez Alarcón, Carles (Date of defense: 2023-11-28)
La capella de música de la parròquia de Santa Maria del Pi de Barcelona fou un conjunt musical que exercí les funcions de petita orquestra pròpia de la parròquia. Com a tal, musicava els actes religiosos més solemnes de ...
Ruiz Caballero, Antonio (Date of defense: 2021-04-07)
Aquesta investigació aborda el repertori, fins ara desconegut, dels cants multipart o polifonies orals de la localitat de Santa María de Ostula, una comunitat d’ètnia nàhua a l’estat de Michoacán, a l’occident de Méxic. ...
Ramírez Césped, Pablo Esteban (Date of defense: 2021-02-05)
La tesi tracta la carrera artística del flautista, compositor, professor i publicista xilè Ruperto Santa Cruz (1838-1906) entre 1856 i 1891, en el context de la consolidació de l’espectacle concertístic i operático al país. ...
San Cristóbal Opazo, Úrsula (Date of defense: 2020-07-20)
Aquesta tesi s'ocupa de el rol dels elements sonors i musicals en peces que combinen els llenguatges de la performance i del vídeo art, i que no són considerades art sonor. Proposo les nocions d'espai autobiogràfic i ...
Siritipa, Pargon (Date of defense: 2023-12-11)
L'objectiu principal d'aquest estudi és examinar la influència de la música estrangera, especialment la música rock, en la música contemporània a Tailàndia entre 1968 i 1992. És evident que hi ha certa influència en la ...