Simplification Techniques for Interactive Applications

dc.contributor
Universitat Jaume I. Departament de Llenguatges i Sistemes Informàtics
dc.contributor.author
González Ballester, Carlos
dc.date.accessioned
2011-04-12T20:03:54Z
dc.date.available
2010-09-02
dc.date.issued
2010-07-09
dc.date.submitted
2010-09-02
dc.identifier.isbn
9788469361894
dc.identifier.uri
http://www.tdx.cat/TDX-0902110-134719
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/10492
dc.description.abstract
Interactive applications with 3D graphics are used everyday in a lot of different fields, such as games, teaching, learning environments and virtual reality. The scenarios showed in interactive applications usually tend to present detailed worlds and characters, being the most realistic as possible. Detailed 3D models require a lot of geometric complexity. But not always the available graphics hardware can handle and manage all this geometry maintaining a realistic frame rate. Simplification methods attempt to solve this problem, by generating simplified versions of the original 3D models. These simplified models present less geometry than the original ones. This simplification has to be done with a reasonable criterion in order to maintain as possible the appearance of the original models. But the geometry is not the only important factor in 3D models. They are also composed of additional attributes that are important for the final aspect of the models for the viewer. In the literature we can find a lot of work presented about simplification. However, there are still several points without an efficient solution. Therefore, this thesis focuses on simplification techniques for 3D models usually used in interactive applications.
cat
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Universitat Jaume I
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
GPU-based methods
dc.subject
graphics hardware
dc.subject
attribute preservation
dc.subject
normal map
dc.subject
CAD models
dc.subject
user-assisted simplification
dc.subject
simplification methods
dc.subject.other
Informática Gráfica
dc.title
Simplification Techniques for Interactive Applications
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
004
cat
dc.contributor.authoremail
carlos.gonzalez@uji.es
dc.contributor.director
Quirós Bauset, Ricardo
dc.contributor.director
Chover Sellés, Miguel
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess


Documents

gonzalez4.pdf

15.80Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)