Evasió i exili interior en l'obra de Joan Miró: 1939-1945

dc.contributor
Universitat de les Illes Balears. Departament de Ciències Històriques i Teoria de les Arts
dc.contributor.advisor
Exilio interior
dc.contributor.author
Reus Morro, Jaume
dc.date.accessioned
2011-09-19T11:38:06Z
dc.date.available
2011-09-19T11:38:06Z
dc.date.issued
2004-07-07
dc.identifier.isbn
9788469510964
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/37403
dc.description.abstract
L’interès d’aquesta investigació s’ha centrat en dos aspectes complementaris de l’obra de Joan Miró, del període de 1939 a 1945. Un és la producció artística i l’altre és el procés auto reflexiu. El període de la trajectòria vital i professional objecte d’anàlisi, el de major tensió emocional per a l’artista i la seva família, està marcat per inflexions significatives, però també per continuïtats. Miró fou capaç de superar l’opressió d’un ambient hostil gràcies a una severa auto disciplina en el treball, una recapitulació sobre el propi llenguatge artístic i un inèdit procés d’auto reflexió escrit. Pel que fa a la producció, hem destacat amb una especial significació dues sèries: Constellations (1940-41) i la Sèrie Barcelona (1941-1944). L’obra realitzada en aquest període és un dels exemples més interessants de com les característiques evasives, de l’absurd o tocades pel seu particular humour grotesc, suposen un contrapès al carregat ambient que l’envolta
cat
dc.description.abstract
El interés de nuestra investigación se ha centrado en dos aspectos complementarios de la obra de Joan Miró, comprendida entre el período 1939 y 1945. Uno es la producción artística y el otro es el proceso autoreflexivo. El período de la trayectoria vital y profesional objeto de análisis, el de mayor tensión emocional para el artista y su familia, está marcado por inflexiones significativas, pero también por continuidades. Miró fue capaz de superar la opresión de un ambiente hostil gracias a una severa autodisciplina en el trabajo, una recapitulación sobre el propio lenguaje artístico y un inédito proceso de auto reflexión escrito. Por lo que se refiere a la producción, hemos destacado con una especial significación dos series: Constellations (1940-41) y la Sèrie Barcelona (1941-1944). La obra realizada en este período es uno de los ejemplos más interesantes de como las características evasivas, del absurdo o tocadas por su particular humour grotesco, suponen un contrapeso al cargado ambiente que le rodea
cat
dc.description.abstract
The interest of our research is located in two complain aspects of Joan Miró’s work, between 1939 and 1945. One aspect is the artistic production and the other one is the self reflexive process. This vital and professional period is the most emotional tension for the artist and his family, and it is distinguished by important changes but also by continuities. Miró was into the most strict anonymous. He was able to overcome the oppression of a hostile atmosphere because he impose himself a hard auto discipline of work, a recapitulation about his artistic language, and an unpublished process of written reflection. In concerning the artistic production, we have studied two series because its special signification: Constellations (1940-41) and the Sèrie Barcelona (1941-44). The works made in this period of time are one of the most interesting examples of evasive trends, absurd or with a particular and grotesque humour. This attributes were the counter balance to the loaded climate
eng
dc.format.extent
938 p.
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cat
dc.publisher
Universitat de les Illes Balears
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Miró
dc.subject
Segle XX
dc.subject
Art segle XX
dc.subject
1939-1945
dc.subject
Evasió
dc.subject
Exili interior
dc.subject
Constel·lacions
dc.subject
Sèrie Barcelona
dc.subject
Segona guerra mundial
dc.subject
Humor grotesc
dc.subject
Siglo XX
dc.subject
Arte siglo XX
dc.subject
Evasión
dc.subject
Constelaciones
dc.subject
Serie Barcelona
dc.subject
Segunda guerra mundial
dc.subject
Humor grotesco
dc.subject
20th century
dc.subject
Art of the 20th century
dc.subject
Evasion
dc.subject
interior Exile
dc.subject
Constellations
dc.subject
The Second World War
dc.subject
grotesque Humor
dc.subject.other
Història de l’art
dc.title
Evasió i exili interior en l'obra de Joan Miró: 1939-1945
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
75
cat
dc.contributor.authoremail
j.reus@telefonica.net
dc.contributor.director
Cantarellas Camps, Catalina
dc.embargo.terms
cap
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess


Documents

tjau1de1.pdf.pdf

14.43Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)