El tema del doble en el cine, como manifestación del imaginario audiovisual en el sujeto moderno

dc.contributor
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i de Publicitat
dc.contributor.author
Maris Poggian, Stella
dc.date.accessioned
2011-04-12T14:26:09Z
dc.date.available
2002-11-27
dc.date.issued
2002-07-29
dc.date.submitted
2002-11-27
dc.identifier.isbn
8468810495
dc.identifier.uri
http://www.tdx.cat/TDX-1127102-162115
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/4106
dc.description.abstract
El tema del doble representa una constante en la producción cinematográfica universal. Sin embargo, raramente ha sido estudiado en el marco de la comunicación y la historia del cine. Reservado para la antropología, la psicología o la filosofía, este motivo es eludido en su tratamiento comunicacional. El presente trabajo se origina en la necesidad de estudiar desde la comunicación el motivo del doble en la cinematografía. La investigación analiza el tema del doble en el cine como manifestación del imaginario audiovisual en el sujeto moderno. El tema permite explorar en los imaginarios individuales y colectivos a través de la representación cinematográfica. Esta tesis aborda las posibilidades que tiene la sociedad mediante sus expresiones culturales de transformar la realidad a través de la praxis humana.
cat
dc.description.abstract
The topic of the double is a constant theme in universal cinematographic production, but has been, nevertheless, rarely studied within the margins of cinema´s communication and history. Reserved to the interests of anthropological, psychological or philosophical studies, this motive has been often excluded from communicational analysis. The present work seeks to study the topic of the "double" -considered as an expression of audiovisual imagery in modern individuals- from the perspective of communicational theories. The motive consent us to explore individual and collective imageries through filmic representation. Our intention is, therefore, to examine the way in which societies can transform their reality by means of human praxis and cultural expression.
cat
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
spa
dc.publisher
Universitat Autònoma de Barcelona
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Cine
dc.subject
Imaginario
dc.subject
Doble
dc.subject.other
Ciències Socials
dc.title
El tema del doble en el cine, como manifestación del imaginario audiovisual en el sujeto moderno
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
65
cat
dc.contributor.authoremail
stella@arnet.com.ar
dc.contributor.director
Gubern, Román, 1934-
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.dl
B-49807-2002


Documents

smp1de2.pdf

679.0Kb PDF

smp2de2.pdf

646.4Kb PDF

This item appears in the following Collection(s)