De la pintura Hispano-flamenca al primer Renacimiento en las antiguas diócesis de León y Astorga: El Maestro de Palanquinos y el Maestro de Astorga (c. 1480-1540)

dc.contributor
Universitat de Lleida. Departament de Història de l'Art i Història Social
dc.contributor.author
Ballesté Escorihuela, Marc
dc.date.accessioned
2018-05-22T07:54:11Z
dc.date.available
2019-07-06T02:00:11Z
dc.date.issued
2017-07-06
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/565499
dc.description.abstract
El Mestre de Palanquinos i el Mestre d'Astorga són dos pintors de l'àrea de León i Astorga de finals del segle XV i inicis del segle XVI. El primer té un estil mescla d'allò flamenc i la tradició hispana tardogótica amb un traç certament particular. El que el segueix manté el llenguatge d'origen nórdic, tot i que amb l'afegit de l'herència italiana quattrocentista i el seu gust per la coherencia espacial. Ambdós varen ser figures d'una importància a destacar en un àmbit diocesà, de les personalitats més actives, de fet, del moment. El renaxentista va conèixer al mestre hispanoflamenc i la seva producció; va poder tenir, inclús, una formació a l'entorn del seu obrador. L'actual tesis defineix el caràcter dels dos artistes, el seu catàleg, cercle i col•laboradors. Identifica, a més a més, nous mestres castellans.
dc.description.abstract
El Maestro de Palanquinos y el Maestro de Astorga son dos pintores del área de León y Astorga de finales del siglo XV e inicios del siglo XVI. El primero tiene un estilo mezcla de lo flamenco y la tradición hispana tardo-gótica en un trazo ciertamente particular. El que le sigue mantiene el lenguaje de origen nórdico, aunque con el añadido de la herencia italiana quattrocentista y su gusto por la coherencia espacial. Ambos fueron figuras de una importancia a destacar en ámbito diocesano, de las personalidades más activas, en realidad, del momento. El renacentista conoció al maestro hispano-flamenco y su producción; pudo tener, incluso, una formación al entorno de su obrador. La presente tesis define el carácter de los dos artistas, su catálogo, círculo y colaboradores. Identifica, además, nuevos maestros castellanos.
dc.description.abstract
The Palanquinos and the Astorga Masters are two painters from the León and Astorga area whose work dates back to the turn of the 16th century. The style of the former combines the Flemish with the Hispanic Late Gothic tradition in a really personal trace. The latter keeps a Nordic reminiscent language, while adding an Italian quattrocentista legacy and its interest for the spatial coherence to it. Both were important figures in the diocesan area, one of the most active personalities, in fact, of the moment. The Renaissance man knew the Hispano-Flemish painter and his production; he could even have been trained around his workshop. This thesis defines the character of both artists, their catalogue, circle and collaborators. In addition, it identifies new Castilian masters.
dc.format.extent
608 p.
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
spa
dc.publisher
Universitat de Lleida
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Pintura
dc.subject
Hipanoflamenc
dc.subject
Renaixement
dc.subject
Palanquinos
dc.subject
Astorga
dc.subject
León
dc.subject
Hispano-flamenco
dc.subject
Renacimiento
dc.subject
Painting
dc.subject
Hispanoflemish
dc.subject
Renaissance
dc.subject.other
Història de l'Art
dc.title
De la pintura Hispano-flamenca al primer Renacimiento en las antiguas diócesis de León y Astorga: El Maestro de Palanquinos y el Maestro de Astorga (c. 1480-1540)
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
75
dc.contributor.director
Company, Ximo
dc.contributor.director
Puig, Isidre
dc.embargo.terms
24 mesos
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess


Documents

Tmbe1de2.pdf

28.61Mb PDF

Tmbe2de2.pdf

21.94Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)