The Mods in Catalonia: a critical perspective of the neo-gramscian approach to popular culture

dc.contributor
Universitat de Girona. Departament de Filologia i Comunicació
dc.contributor.author
Sinclair, Graham
dc.date.accessioned
2019-01-24T14:01:54Z
dc.date.available
2019-01-24T14:01:54Z
dc.date.issued
2016-05-27
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/665130
dc.description.abstract
Through a study of groups of Mods from different generations and geographical settings, I develop the idea that an analysis of their ‘signs’ is not enough. I argue that it is helpful to look at the very particular background to the emergence of youth subcultures in Spain when discussing the Mods. By leaning on the Oral History tradition, I attempt to give a voice to the Mods themselves through a series of interviews and a study of their Modzines. The conclusion suggests that cultural theory has to be flexible if it is to remain useful. Gramscian hegemony theory would appear to allow for such flexibility. I also argue that certain cultural theorists, as a result of finding themselves at an ideological impasse, have attempted to locate a symbolic class struggle within subcultural practice. I feel this is probably more vicarious than efficacious.
en_US
dc.description.abstract
A través de l’estudi de grups de mods de diferents generacions i procedències geogràfiques / medis / entorns (? Not sure about this translation), sostinc que no n’hi ha prou amb una anàlisi dels seus ‘signes’. Defenso que quan es tracta dels mods, és de gran ajuda el fet de tenir en compte el rerefons ben específic que porta cap a l’emergència de les cultures juvenils a Espanya. Basant-me en la tradició d’estudis de la història oral, em proposo de donar veu als mateixos mods a partir d’una sèrie d’entrevistes i d’un estudi dels seus modzines. Com a conclusió apunto que la teoria cultural ha de ser flexible si vol continuar essent útil. La teoria de l’hegemonia gramsciana es mostra com un marc que permet aquesta flexibilitat. També defenso que certs teòrics culturals, com a resultat de trobar-se ells mateixos en un impàs ideològic, han intentat de situar una lluita de classes simbòlica en el si de les pràctiques subculturals. Em sembla que aquest plantejament probablement és més vicari que eficaç.
en_US
dc.format.extent
153 p.
en_US
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
eng
en_US
dc.publisher
Universitat de Girona
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Mods
en_US
dc.subject
Subculture
en_US
dc.subject
Subcultura
en_US
dc.subject
Catalonia
en_US
dc.subject
Catalunya
en_US
dc.subject
Gramsci, Antonio
en_US
dc.title
The Mods in Catalonia: a critical perspective of the neo-gramscian approach to popular culture
en_US
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
00
en_US
dc.subject.udc
78
en_US
dc.contributor.director
Iglesies, Narcís
dc.embargo.terms
cap
en_US
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess


Documents

tgs_20160527.pdf

2.025Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)