L’antiguitat clàssica en les TIC: videojocs i gamificació

Author

Rodríguez Danés, Jordi

Director

Cortadella, Jordi, 1960-

Date of defense

2018-10-22

ISBN

9788449082948

Pages

234 p.



Department/Institute

Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana

Abstract

Aquesta tesi aborda un nou camp d’estudis: els Historical Game Studies, o estudi de videojocs de temàtica històrica, la naturalesa del qual és l’anàlisi dels videojocs en el seu sentit més ampli, i de les relacions que s’estableixen entre el joc i el jugador. El punt de partida són els Game Studies, que estableixen els videojocs com a objecte cultural.  En aquest sentit, el treball s’emmarca com a camp específic dins de les TIC (Tecnologies de la Informació i la Comunicació). Sota aquestes premisses, analitzarem un seguit de videojocs, ubicats temàticament en el període de l’Antiga Roma, prenent com a criteri de selecció el seu impacte comercial, amb l’objectiu d’estudiar quina visió donen del passat. Entenem els videojocs, doncs,  com un element més de la cultura contemporània i de la visió que des del present es té del passat. Examinem també les opinions, a favor o en contra, sobre els videojocs, i les possibilitats (didàctiques, tecnològiques, recreatives...) que aquests ofereixen a les disciplines històriques, analitzant aquells aspectes més rellevants i proposant la millor forma d’abordar aquests tipus de jocs des de l’àmbit acadèmic. En aquest darrer aspecte, proposem un nou marc teòric i metodològic que faciliti l’estudi dels Historical Game Studies. 


This thesis addresses a new field of studies: the Historical Game Studies, or the study of historical-themed videogames, whose nature is the analysis of video games in its broadest sense, and the relationships established between the game and the player. The starting point is Game Studies, which establishes video games as a cultural object. In this sense, the work is framed as a specific field within ICT (Information Technology and Communication). Under these premises, we will analyze a series of video games, located in the period of Ancient Rome, taking as a selection criterion its commercial impact, in order to verify what vision they give from the past. We understand video games, then, as an element of contemporary culture and of the vision that from the present is of the past. We will also examine the opinions, for or against, about video games, and the possibilities (didactic, technological, recreational ...) that these offer to historical disciplines, analyzing those aspects that are more relevant and proposing the best way to approach them types of games from the academic sphere. In this last aspect, we propose a new theoretical and methodological framework that will help to study the Historical Game Studies.

Keywords

Videojocs; Videojuegos; Videogames; Gamificació; Gamificación; Gamfication; Antiga roma; Antigua roma; Ancient rome

Subjects

9 - geography. Biography. History

Knowledge Area

Ciències Humanes

Documents

jrd1de1.pdf

4.903Mb

 

Rights

L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/

This item appears in the following Collection(s)