La Música pop en el cine contemporáneo: presencia y ausencia de David Bowie

dc.contributor
Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació
dc.contributor.author
Casau, Gerard
dc.date.accessioned
2019-02-13T11:51:19Z
dc.date.available
2021-01-21T01:00:24Z
dc.date.issued
2019-01-22
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/665681
dc.description.abstract
La present tesi doctoral analitza, a través de l'obra i la trajectòria de David Bowie, com l'ús de cançons rock suposa un element de significació en la posada en escena del cinema contemporani, i també com una estrella pop pot construir i retroalimentar una identitat audiovisual a través de la participació en projectes cinematogràfics, que al seu torn es veuen influïts per la càrrega simbòlica de la seva identitat musical.
en_US
dc.description.abstract
La presente tesis doctoral analiza, a través de la obra y la trayectoria de David Bowie, cómo el uso de canciones rock supone un elemento de significación en la puesta en escena del cine ontemporáneo, y también cómo una estrella pop puede construir y retroalimentar una identidad audiovisual a través de la participación en proyectos cinematográficos, que a su vez se ven influidos por la carga simbólica de su identidad musical.
en_US
dc.description.abstract
Through the analysis of the cinematographic works related to David Bowie, this investigation explores how pop-rock music can function as a key element of the mise-en-scene in contemporary cinema, and also how a major pop figure can construct an audio-visual identity through the participation in cinematographic projects, which in turn are influenced by his or her star persona.
en_US
dc.format.extent
256 p.
en_US
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
spa
en_US
dc.publisher
Universitat Pompeu Fabra
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
David Bowie
en_US
dc.subject
Cine contemporáneo
en_US
dc.title
La Música pop en el cine contemporáneo: presencia y ausencia de David Bowie
en_US
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
78
en_US
dc.contributor.authoremail
japanoise85@gmail.com
en_US
dc.contributor.director
Garin Boronat, Manuel
dc.embargo.terms
24 mesos
en_US
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.description.degree
Programa de doctorat en Comunicació


Documents

tgc.pdf

23.14Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)