Palabra y silencio en la comedian comedy contemporánea: trasvases entre cine, televisión y stand-u

Author

Pérez Dios, Álvaro

Director

Garin Boronat, Manuel

Date of defense

2020-02-07

Pages

333 p.



Department/Institute

Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació

Doctorate programs

Programa de doctorat en Comunicació

Abstract

Esta tesis presenta un análisis de la presencia del silencio como forma de tensión en la construcción del discurso cómico contemporáneo. Para llegar hasta este punto, no obstante, hemos considerado esencial articular una arqueología medial que nos permitirá establecer un recorrido diacrónico por las diferentes formas que la comedia audiovisual ha ido adoptando. La investigación se centrará, en última instancia, en tres comediantes masculinos representativos de tres prácticas cómicas audiovisuales contemporáneas: la comedia cinematográfica, la sitcom televisiva y la stand-up comedy. Así, estableceremos diálogos entre las obras de Adam Sandler, Louis C.K. y Drew Michael que nos permitirán examinar la forma en que el silencio como forma de tensión respecto a sus textos y performances desestabiliza la comedia como género y, a su vez, las comic personas que habían forjado a lo largo de sus carreras.


Aquesta tesi presenta una anàlisi de la presència del silenci com a forma de tensió en la construcció del discurs còmic contemporani. Per arribar fins a aquest punt, no obstant, hem considerat essencial articular una arqueologia medial que ens permetrà establir un recorregut diacrònic per les diferents formes que la comèdia audiovisual ha anat adoptant. La investigació se centrarà, en última instància, en tres comediants masculins representatius de tres pràctiques còmiques audiovisuals contemporànies: la comèdia cinematogràfica, la sitcom televisiva i la stand-up comedy. Així, establirem diàlegs entre les obres d'Adam Sandler, Louis C.K. i Drew Michael que ens permetran examinar la forma en què el silenci com a forma de tensió respecte als seus textos i performances desestabilitza la comèdia com a gènere i, al seu torn, les comic personas que havien forjat al llarg de les seves carreres.


This thesis presents an analysis of the presence of silence as a form of tension within the construction of the contemporary comic discourse. In order to reach this point, nonetheless, we have considered it essential to articulate a medial archaeology that will allow us to establish a diachronic path through the different forms that audiovisual comedy has adopted over the years. The dissertation will ultimately focus on three male comedians representing three contemporary audiovisual comedy practices: film comedy, sitcom and stand-up comedy. Thus, we will establish a series of dialogues between the comedy works of Adam Sandler, Louis C.K. and Drew Michael that will help us to examine the way in which silence as a form of tension regarding their texts and performances destabilizes comedy as a genre and, conversely, the comic personas they had forged throughout their careers.

Keywords

Silencio; Palabra; Comedian comedy; Comedia contemporánea; Sitcom; Stand-up; Género; Comediante; Tensión; Crisis; Arqueología medial; Silenci; Paraula; Comèdia contemporània; Gènere; Comediant; Tensió; Crisi; Arqueologia medial; Silence; Word; Contemporary comedy; Gender; Comedian; Tension; Medial archaeology

Subjects

316 - Sociology

Documents

tapd.pdf

16.67Mb

 

Rights

ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.

This item appears in the following Collection(s)