Tinta Invisible. Las poetas chilenas y sus obras entre 1950 y 2015

Author

Cano Cubillos., Rocío

Director

Ferrús Antón, Beatriz

Date of defense

2020-01-31

ISBN

9788449092107

Pages

431 p.



Department/Institute

Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola

Abstract

"Tinta Invisible: Les poetes xilenes i les seves obres entre 1950 i 2015" és una investigació que proposa un recorregut històric, literari i teòric, a través de més de sis dècades, que pretén situar les escriptures poètiques de les dones dins el context nacional i el cànon literari. D'altra banda, aquesta tesi reflexiona sobre els processos de subjectivació que les dones han de transitar en el seu camí a convertir-se en autores i les dificultats que experimenten dins d'un mitjà masculinitzat. "Tinta invisible", alhora que assenyala i intenta demostrar la manca de presència de les dones poetes a Xile durant el període referit, té la intenció de visibilitzar les escriptures i fer una lectura crítica d'alguns dels continguts que presenten des d'una feminista perspectiva. El propòsit d'aquest treball és articular un discurs en el qual aquestes escriptures es puguin veure primer, existents i consistents, i segon, com un corpus coherent, que estableix relacions intertextules i que amb el context cultural i històric, i que proposa un seguit de llenguatges i continguts que han estat pobrament llegits o simplement obviats en detriment d'una subjectivitat col·lectiva de gènere.


"Tinta Invisible: Les poetes xilenes i les seves obres entre 1950 i 2015" és una investigació que proposa un recorregut històric, literari i teòric, a través de més de sis dècades, que pretén situar les escriptures poètiques de les dones dins el context nacional i el cànon literari. D'altra banda, aquesta tesi reflexiona sobre els processos de subjectivació que les dones han de transitar en el seu camí a convertir-se en autores i les dificultats que experimenten dins d'un mitjà masculinitzat. "Tinta invisible", alhora que assenyala i intenta demostrar la manca de presència de les dones poetes a Xile durant el període referit, té la intenció de visibilitzar les escriptures i fer una lectura crítica d'alguns dels continguts que presenten des d'una feminista perspectiva. El propòsit d'aquest treball és articular un discurs en el qual aquestes escriptures es puguin veure primer, existents i consistents, i segon, com un corpus coherent, que estableix relacions intertextules i que amb el context cultural i històric, i que proposa un seguit de llenguatges i continguts que han estat pobrament llegits o simplement obviats en detriment d'una subjectivitat col·lectiva de gènere.


"Invisible Ink: Chilean poets and their works between 1950 and 2015" is an investigation that proposes a historical, literary and theoretical journey, through more than six decades, which aims to place the poetic writings of women within the national context and The literary canon. On the other hand, this thesis reflects on the processes of subjectivation that women must travel on their way to becoming authors and the difficulties they experience within a masculinized environment. "Invisible ink", while pointing and trying to demonstrate the lack of presence of female poets in Chile during the referred period, intends to make visible the writings and make a critical reading of some of the content they present from a feminist perspective. The purpose of this work is to articulate a discourse in which these writings can be seen first, existing and consistent, and second, as a coherent corpus, which establishes intertextual relations and is closely connected with the cultural and historical context, and which proposes a series of languages and content that have been poorly read or simply ignored to the detriment of a collective gender subjectivity.

Keywords

Poesia; Poesía; Poetry; Xile; Chile; Dones; Mujeres; Women

Subjects

09 - Manuscripts. Rare and remarkable works

Knowledge Area

Ciències Humanes

Documents

rcc1de1.pdf

3.250Mb

 

Rights

L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/

This item appears in the following Collection(s)