Metodologia de recerca per a la definició del repte de disseny i les seves premisses basada en l’anàlisi ergonòmica i les eines del disseny

dc.contributor
Universitat Jaume I. Escola de Doctorat
dc.contributor.author
Puig Poch, Mireia
dc.date.accessioned
2021-02-10T09:28:52Z
dc.date.available
2021-02-10T09:28:52Z
dc.date.issued
2021-01-20
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/670749
dc.description.abstract
Investigació al voltant de la fase inicial del projecte de disseny per definir reptes que desemboquin en projectes basats en les activitats de les persones, així com en les seves necessitats, problemàtiques i desitjos. Es considera important començar la fase de recerca del projecte de disseny a partir de l’observació amb un enfocament etnogràfic i ergonòmic. Prenen importància termes com l’experiència d’usuari i la usabilitat. Es proposa una estructura metodològica per la fase de recerca del projecte de disseny basada en el sistema persona/màquina de l’ergonomia per la seva visió holística i sistèmica de la realitat. Es recullen les eines del disseny afins al Design Thinking perquè aportin la seva visió creativa, centrada en la persona, col·laborativa, visual i enfocada a l’acció. S’aplica la metodologia com a cas pràctic dins una aula de projectes per testar-ne la viabilitat i l’experiència d’usuari resultant.
dc.description.abstract
A doctoral thesis about the initial design project phase in order to define challenges that are to become projects based on people’s activities, and which deal with their requirements, problems and desires. Starting the project design phase from observation with an ethnographic and ergonomic approach is believed important where terms like user experience and usability are relevant. A methodological structure to the initial research of the design project based on the person/machine ergonomics system is proposed for its holistic and systemic vision of reality. Similar design tools to Design Thinking are collected so they provide the methodology being developed with its creative, person-centred, collaborative, visual and action-based vision. The resulting methodology is applied as a practical teaching case in the projects classroom to test its feasibility and to assess the resulting user experience.
dc.format.extent
378 p.
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cat
dc.publisher
Universitat Jaume I
dc.rights.license
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
*
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Metodologia d'anàlisi
dc.subject
Ergonomia prospectiva
dc.subject
Experiència d'usuari
dc.subject
Disseny de producte
dc.subject
Recerca en disseny
dc.subject.other
Arts, Humanitats i Llengües
dc.title
Metodologia de recerca per a la definició del repte de disseny i les seves premisses basada en l’anàlisi ergonòmica i les eines del disseny
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
74
dc.contributor.director
Galán Serrano, Julia
dc.contributor.director
Felip Miralles, Francisco
dc.embargo.terms
cap
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.doi
http://dx.doi.org/10.6035/14107.2021.762992
dc.description.degree
Programa de Doctorat en Tecnologies Industrials i Materials


Documents

2021_Tesis_Puig Poch_Mireia.pdf

23.71Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)