Procedural Generation of Natural Environments

dc.contributor
Universitat Jaume I. Escola de Doctorat
dc.contributor.author
Gasch García, Cristina
dc.date.accessioned
2021-03-31T06:57:15Z
dc.date.available
2021-03-31T06:57:15Z
dc.date.issued
2021-03-12
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/671254
dc.description.abstract
The video games, simulators and virtual reality industry increasingly demands more complex and realistic natural environments, which makes manual generation difficult. To solve it, procedural techniques have been developed, but the lack of control of the result is a problem. In addition, these environments need real-time visualization techniques that allow managing the result. The main objective of this thesis is to present several methods to control the result of procedural generation and improve its visualization. On the one hand, a noise-based procedural terrain generation method is presented, which allows the result to be controlled by height restrictions. In addition, an automatic method of distribution of plant elements is introduced that respects their biological restrictions. Finally, a multiresolution model is presented that allows real-time visualization of the environment. The model includes a foliage simplification technique based on mutual information between points of view.
dc.description.abstract
La industria de los videojuegos, simuladores y realidad virtual cada vez demanda entornos naturales más complejos y realistas, lo que dificulta la generación manual. Para resolverlo, se han desarrollado técnicas procedurales, pero la falta de control del resultado es un problema. Además, estos entornos necesitan técnicas de visualización en tiempo real que permitan manejar el resultado. El principal objetivo de esta tesis es presentar varios métodos para controlar el resultado de la generación procedimental y mejorar su visualización. Por un lado, se presenta un método de generación de terrenos procedimental basado en ruido, que permite controlar el resultado mediante restricciones de altura. Además, se introduce un método automático de distribución de elementos vegetales que respeta sus restricciones biológicas. Finalmente, se presenta un modelo multirresolución que permite la visualización en tiempo real del entorno. El modelo incluye una técnica de simplificación de follaje basada en información mutua entre puntos de vista.
dc.format.extent
190 p.
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Universitat Jaume I
dc.rights.license
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dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
*
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Procedural generation
dc.subject
Terrain modeling
dc.subject
Natural environment
dc.subject
Geometric simplification
dc.subject
Continuous multiresolution model
dc.subject.other
Tecnologies de la informació i les comunicacions (TIC)
dc.title
Procedural Generation of Natural Environments
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
004
dc.contributor.director
Chover Sellés, Miguel
dc.embargo.terms
cap
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.doi
http://dx.doi.org/10.6035/14101.2021.178496
dc.description.degree
Programa de Doctorat en Informàtica


Documents

2021_Tesis_Gasch Garcia_Cristina.pdf

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