El tractament de la mitologia en el Heavy Metal i els orígens de la performance a l' escenari

dc.contributor
Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Història i Història de l'Art
dc.contributor.author
Motos Vallverdú, Natàlia
dc.date.accessioned
2021-11-22T09:08:04Z
dc.date.available
2021-11-22T09:08:04Z
dc.date.issued
2021-07-21
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/672790
dc.description.abstract
Els anhels per descobrir els lligams i les premises que vehiculen la música Heavy Metal amb els orígens de la nostra civilització i amb les arrels del nostre llenguatge, han estat els elements més rellevants que han marcat el procés d'anàlisi, i han anat forjant l'articulació de la tesi al llarg de la seva elaboració. El Heavy Metal és una música fortament vital i enèrgica, i els elements mitològics són conductors d' aquesta vitalitat que generen. Determinats moviments i períodes històrics i culturals mantenen un vincle de caràcter transgressor que es manifesta a través dels elements màgics i de la mitologia, sota una forma d' alienació del Món, però també com a manera d' expressar-se de caire reivindicatiu i progressista. El pensament grec clàssic forma part de l' essència del missatge que transmeten les bandes, sobretot des de l’impuls dionisíac, i el llenguatge des del qual aquestes es comuniquen és simbòlic i de caràcter socialitzant. Els trets judeo-cristians són intrínsecs al Heavy Metal, i es manifesten en les bandes tan dins l'àmbit profà com en el sagrat.
en_US
dc.description.abstract
Los anhelos por descubrir los vínculos y las premisas que vehiculan la música Heavy Metal con los orígenes de nuestra civilización y con las raíces de nuestro lenguaje, han sido los elementos más relevantes que han marcado el proceso de análisis, y han ido forjando la articulación de la tesis a lo largo de su elaboración. El Heavy Metal es una música fuertemente vital y enérgica, y los elementos mitológicos son conductores de esta vitalidad que generan. Determinados movimientos y períodos históricos y culturales mantienen un vínculo de carácter transgresor que se manifiesta a través de los elementos mágicos y de la mitología, bajo una forma de alienación del Mundo, pero también como forma de expresarse de carácter reivindicativo y progresista. El pensamiento griego clásico forma parte de la esencia del mensaje que transmiten las bandas, sobre todo desde el impulso dionisíaco, y el lenguaje desde el que estas se comunican es simbólico y de carácter socializante. Los rasgos judeocristianos són intrínseco al Heavy Metal, y se manifiestan en las bandas tanto dentro del ámbito profano como en el sagrado.
en_US
dc.description.abstract
The desire to discover the links and premises that carry Heavy Metal music with the origins of our civilization and the roots of our language, have been the most relevant elements that have marked the process of analysis, and have been forging the articulation of the thesis throughout its elaboration. Heavy Metal is a strongly vital and energetic music, and the mythological elements are conductors of this vitality that they generate. Certain historical and cultural movements and periods maintain a transgressive link that is manifested through magical elements and mythology, in a form of alienation from the world, but also as a way of expressing oneself in a vindictive and progressive way. Classical Greek thought is part of the essence of the message conveyed by the bands, especially from the Dionysian impulse, and the language from which they communicate is symbolic and socializing. Judeo-Christian thought is intrinsic to Heavy Metal, and manifests itself in bands in both the profane and the sacred realm.
en_US
dc.format.extent
360 p.
en_US
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cat
en_US
dc.publisher
Universitat Rovira i Virgili
dc.rights.license
ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Heavy Metal. Música
en_US
dc.subject
Mitologia
en_US
dc.subject
Comunicació i Cultura
en_US
dc.subject
Comunicación y Cultura
en_US
dc.subject
Heavy Metal. Music
en_US
dc.subject
Mythology
en_US
dc.subject
Communication. Cultures
en_US
dc.subject.other
Arts i humanitats
en_US
dc.title
El tractament de la mitologia en el Heavy Metal i els orígens de la performance a l' escenari
en_US
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
316
en_US
dc.subject.udc
572
en_US
dc.subject.udc
78
en_US
dc.subject.udc
9
en_US
dc.contributor.director
Olivé Serret, Enric
dc.embargo.terms
cap
en_US
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess


Documents

TESI Natàlia Motos Vallverdú.pdf

13.22Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)