Now showing items 1-19 of 19
Gouyon, Fabien (Date of defense: 2005-11-30)
Aquesta dissertació tracta del ritme musical. Més exactamente, tracta de programes informàtics que extreuen automàticament descripcions rítmiques a partir de senyals musicals d'àudio.<br/>Presentem nous algorismes per a ...
Papiotis, Panagiotis (Date of defense: 2016-02-01)
This dissertation proposes a computational data-driven methodology to measure music ensemble interdependence - the degree to which musicians interact and influence each other’s actions in order to achieve a shared goal - ...
Laurier, Cyril François (Date of defense: 2011-09-19)
In this work, we focus on automatically classifying music by mood. For this purpose, we propose computational models using information extracted from the audio signal. The foundations of such algorithms are based on ...
Mendes Barbosa, Álvaro Manuel (Date of defense: 2006-07-03)
Aquesta tesi recull la recerca al voltant de les pràctiques musicals mitjançant xarxes d'ordinadors realitzada al Grup de Tecnologia Musical de la Universitat Pompeu Fabra a Barcelona entre l'any 2001 i el 2005. Parteix ...
Cano Vila, Pedro (Date of defense: 2007-04-27)
Aquesta tesi tracta de cercadors d'audio basats en contingut. Específicament, tracta de desenvolupar tecnologies que permetin fer més estret l'interval semàntic o --semantic gap' que, a avui dia, limita l'ús massiu de ...
Salselas, Inês (Date of defense: 2013-04-26)
This dissertation concerns the computational modelling of early life development of music perception and cognition. Experimental psychology and neuroscience show results that suggest that the development of musical ...
Umbert Morist, Martí (Date of defense: 2016-01-29)
This thesis focuses on the control of a singing voice synthesizer to achieve natural expression similar to a real singer. There are many features that should be controlled to achieve natural expression related to melody, ...
Grachten, Maarten (Date of defense: 2006-11-05)
La recerca presentada en aquesta dissertació glossa sobre transformacions de tempo de gravacions monofòniques de saxo jazz preservant l'expressivitat musical. Es una contribució al processament d'audio basat en el contingut, ...
Serrà Julià, Joan (Date of defense: 2011-02-23)
This work focuses on the automatic identification of musical piece versions (alternate renditions of the same musical composition like cover songs, live recordings, remixes, etc.). In particular, we propose two core ...
Salamon, Justin J. (Date of defense: 2013-09-20)
Music was the first mass-market industry to be completely restructured by digital technology, and today we can have access to thousands of tracks stored locally on our smartphone and millions of tracks through cloud-based ...
Maestre Gómez, Esteban (Date of defense: 2009-11-12)
Aquest treball presenta una metodologia per modelar el gest instrumental en la interpretació amb instruments musicals d'excitació contínua. En concret, la tesi tracta el control d'arc en interpretació clàssica de violí. ...
Streich, Sebastian (Date of defense: 2007-02-21)
Esta tesis propone un juego de algoritmos que puede emplearse para computar estimaciones de las distintas facetas de complejidad que ofrecen señales musicales auditivas. Están enfocados en los aspectos de acústica, ritmo, ...
Celma Herrada, Òscar (Date of defense: 2009-02-16)
Avui en dia, la música està esbiaixada cap al consum d'alguns artistes molt populars. Per exemple, el 2007 només l'1% de totes les cançons en format digital va representar el 80% de les vendes. De la mateixa manera, només ...
Sordo, Mohamed (Date of defense: 2012-02-27)
El consum de la música ha canviat dràsticament en els últims anys. Amb l’arribada de la música digital, el cost de producció s’ha reduït considerablement. L’expansió de la Web ha ajudat a promoure l’exploració de molt ...
Janer Mestres, Jordi (Date of defense: 2008-03-14)
Els instruments musicals digitals es descomponen usualment en dues parts: la interfície d'usuari i el motor de síntesi. Tradicionalment la interfície d'usuari pren el nom de controlador musical. L'objectiu d'aquesta tesi ...
Le Groux, Sylvain (Date of defense: 2011-05-19)
This thesis introduces a novel situated interactive composition system called the SMuSe (for Situated Music Server) that is grounded on principles of modern cognitive science, provides perceptual control of sound synthesis ...
Loscos, Àlex (Date of defense: 2007-05-02)
Aquesta tesi doctoral versa sobre el processament digital de la veu cantada, més concretament, sobre l'anàlisi, transformació i síntesi d'aquets tipus de veu en el domini espectral, amb especial èmfasi en aquelles tècniques ...
Ong, Bee Suan (Date of defense: 2007-02-21)
Con la reciente explosión cuantitativa de bibliotecas y colecciones de música en formato<br/>digital, la descripción del contenido desempeña un papel fundamental para una gestión y<br/>búsqueda eficientes de archivos de ...
Gómez Gutiérrez, Emilia (Date of defense: 2006-07-25)
Aquesta tesi doctoral proposa i avalua un enfocament computacional per a la descripció automàtica dels aspectes tonals de la música a partir de l'anàlisi de senyals d'-audio polifòniques. Aquests mètodes es centren en el ...