Universitat Pompeu Fabra. Departament d'Economia i Empresa
Programa de Doctorat en Economia, Finances i Empresa
The first two chapters of this thesis focus on behavioral environmental economics. In Chapter 1, I develop and estimate a new measure of the effect of marginal emission reductions on tangible climate change outcomes. I show that people have fundamental misperceptions about their impact and that providing my estimates increases mitigation behavior. In Chapter 2, we develop a theoretical framework for optimal green retailing and use it to evaluate a nationwide environmental pricing campaign by a retailer, as well as counterfactual policies. We find that the campaign resulted in environmental gains and an increase in total surplus, but cross-subsidies and national taxation would yield even better outcomes. In Chapter 3, we document and address problems with a methodology to aggregate results from multiple statistical analyses. Our estimator has improved statistical properties and leads to more nuanced results.
Los dos primeros capítulos de esta tesis se centran en la economía ambiental del comportamiento. En el Capítulo 1, desarrollo y estimo un nuevo indicador del impacto de las reducciones marginales de emisiones en efectos tangibles del cambio climático. Demuestro que las personas tienen percepciones erróneas fundamentales sobre su impacto y que proporcionarles mis estimaciones incrementa la mitigación de sus emisiones. En el Capítulo 2, desarrollamos un marco teórico para el comercio verde óptimo y lo usamos para evaluar una campaña de precios mediambientales realizada por un minorista a escala nacional, así como políticas contrafactuales. Encontramos que la campaña resultó en mejoras ambientales y en un aumento del excedente total, pero subvenciones cruzadas y una tributación nacional podrían producir resultados aún mejores. En el Capítulo 3, documentamos y abordamos problemas con una metodología que agrega resultados de múltiples análisis estadísticos. Nuestro estimador tiene propiedades estadísticas mejoradas y proporciona resultados más matizados.
Els dos primers capítols d’aquesta tesi se centren en l’economia ambiental del comportament. Al Capítol 1, desenvolupo i estimo un nou indicador de l’impacte de les reduccions marginals d’emissions en efectes tangibles del canvi climàtic. Demostro que les persones tenen percepcions errònies fonamentals sobre el seu impacte i que proporcionar les meves estimacions incrementa la mitigació de les seves emissions. Al Capítol 2, desenvolupem un marc teòric per al comerç verd òptim i l’utilitzem per avaluar una campanya de preus mediambientals realitzada per un minorista a escala nacional, així com polítiques contrafactuals. Trobem que la campanya va resultar en millores ambientals i en un augment de l’excedent total, però les subvencions creuades i una tributació nacional podrien produir resultats encara millors. Al Capítol 3, documentem i abordem problemes amb una metodologia que agrega resultats de múltiples anàlisis estadístiques. El nostre estimador té propietats estadístiques millorades i proporciona resultats més matisats.
Behavioral environmental economics
33 - Economics
ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.