Universitat Pompeu Fabra. Departament d'Economia i Empresa
Programa de Doctorat en Economia, Finances i Empresa
This dissertation consists of three papers focusing on the effects of firm and worker strategies on economic aggregates. The first chapter estimates the effects of corporate political connections with Congressional committee members on the rise of market power of large firms in the United States. By exploiting the committee exile as a quasiexogenous shock, it shows that on average 10% higher political connections increase 0.58% in markups. The effects can be mostly explained by lower production cost. The second chapter study how search frictions affect job matching quality and spatial sorting. I develop a spatial general equilibrium model with two-sided heterogeneity and frictional labor markets. The model predicts less spatial sorting when search costs fall, but more sorting with skill-biased technical change. I use this framework to quantify the roles of SBTC, search frictions, and amenities in spatial trends. The third chapter examines how the internal organization of firms shapes asymmetric wage risks over the business cycle using matched employer-employee data in Germany. We document that the internal organization of firms introduces a trade-off between wage premiums and wage risks.
Aquesta tesi doctoral consta de tres articles que se centren en els efectes de les estratègies de les empreses i els treballadors sobre els agregats econòmics. El primer capítol estima els efectes de les connexions polítiques corporatives amb membres dels comitès del Congrés en l’augment del poder de mercat de les grans empreses als Estats Units. Aprofitant l’exili del comitè com a xoc quasi-exògen, es demostra que, de mitjana, un 10% més de connexions polítiques incrementen un 0.58% els marges. Aquests efectes es poden explicar principalment per costos de producció més baixos. El segon capítol estudia com les friccions en la cerca afecten la qualitat de l’emparellament laboral i la classificació espacial. Desenvolupo un model d’equilibri general espacial amb heterogeneïtat bilateral i mercats laborals amb friccions. El model prediu menys classificació espacial quan cauen els costos de cerca, però més classificació amb un canvi tècnic inclinat cap a habilitats. Utilitzo aquest marc per quantificar els rols del canvi tècnic inclinat cap a habilitats, les friccions en la cerca i els serveis en les tendències espacials. El tercer capítol examina com l’organització interna de les empreses modela els riscos salarials asimètrics al llarg del cicle econòmic utilitzant dades emparellades d’empleador-empleat a Alemanya. Documentem que l’organització interna de les empreses introdueix un trade-off entre primes salarials i riscos salarials.
Political connections; Market power; Competition; Procurement; Job search; Unemployment; Urban; Spatial equilibrium; Firm organizations; Wage cyclicality; Connexions polítiques; Poder de mercat; Competència; Adquisició; Recerca de feina; Atur; Urbà; Equilibri espacial; Organitzacions empresarials; Cílicitat salarial
33 - Economics
ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.