Now showing items 41-60 of 113

    Icona i realitat. El cartró com element essencial a la pintura per capes 

    Trias i Torres, Ramon (Date of defense: 2012-07-17)

    La present tesi és de naturalesa experimental i explica diferents processos pictòrics, dels quals se n'extreu un cos teòric capaç de convertir-se en transmissor de coneixement. Per tant, és una tesi proveïda d'un marcat ...

    Iconografía picassiana entre 1905-1907. Influencia de la pintura pompeyana 

    Boncompte Coll, Concepción (Date of defense: 2009-11-09)

    El objetivo de la tesis es demostrar la influencia de la pintura pompeyana en la obra realizada por Picasso entre 1905 y 1907. Influencia que se apoya en el entorno picassiano y en el arte románico catalán a partir de ...

    The Iconography of the Tyrrhenian Group of Black-Figure Vases 

    Janicka, Julia (Date of defense: 2019-04-04)

    La tesi presenta un estudi complet sobre els vasos atenencs decorats amb figures negres atribuïts al Grup Tirrè, fabricades entre principis del segon quart del segle VI a. C. fins aproximadament el 545 a. C. i exportades ...

    Imatge neutra: La fotografia com a model de la pintura de finales del segle XX, La 

    Cantalozella i Planas, Joaquim (Date of defense: 2006-01-19)

    "La imatge neutra: la fotografia com a model en la pintura de finals del segle XX " estudia la influència que ha tingut el mitjà fotogràfic, tant en el procés analògic com en digital, en la transformació dels paràmetres ...

    In-quietuds. Nomadismes contemporanis. De la pràctica vivencial i la subjectivitat crítica a l’experiència estètica 

    Feliu i Fabra, Mireia (Date of defense: 2013-06-28)

    IN-QUIETUDS. NOMADISMES CONTEMPORANIS és un projecte artístic i teòric de recerca que investiga la mobilitat nòmada en la contemporaneïtat. El projecte es desenvolupa, d’una banda, a partir de la creació d’una sèrie de ...

    Informalismo y poética: hacia una lectura de la arquitectura de Alvar Aalto y de la pintura informal como narrativa 

    Martínez i Borrell, Claudi (Date of defense: 1991-02-26)

     Son bastante conocidas las relaciones entre la pintura de Piet Mondrian y la arquitectura moderna; desde Theo Van Doesburg a John Hejduk, la influencia de su poética ha sido manifiesta. Menos estudiadas han sido las ...

    Interacción de lenguajes en el área visual y plástica: propuestas curriculares 

    Millán Navarro, Gloria (Date of defense: 1998-06-30)

    Esta tesis aporta nuevos métodos para la enseñanza del currículo artístico. Trata de estrategias didácticas que han sido llevadas a la práctica por la autora en las enseñanzas medias. Consisten básicamente en utilizar ...

    Intercessió celestial i mecenatge sacre: la imatge del sant patró ciutadà a la Barcelona moderna (1517-1760) 

    Farías Muñoz, Laura (Date of defense: 2023-03-16)

    During the early modern age, the patron saint was a key element in the configuration and definition of urban identities, impregnated with an important sacred component. In this context, strongly influenced by the post-Tridentine ...

    Joan Brotat y los avatares de la figuración primitivista en la segunda vanguardia en Cataluña 

    Mitrani, Alex (Date of defense: 2012-12-14)

    Joan Brotat (Barcelona, 1920-1990) fue un artista destacado en el proceso de recuperación de la modernidad pictórica durante los años de la postguerra española, aunque luego cayó progresivamente en el olvido. Esta tesis ...

    Joan Miró: El compromiso de un artista, 1968-1983 

    Boix Pons, Antonio (Date of defense: 2010-11-12)

    This thesis proves that the evolution of life, thoughts and work of Joan Miró in the 1968-1983 period is deeply related with his historical context in its political,economic, social, cultural and artistic. A solid conductor ...

    Joaquim Mir.EL color i la pintura de paisatge. Itinerari pictóric 

    Campamà Tubau, Joan (Date of defense: 2017-07-12)

    La pintura de paisatge i l’estudi del color de Joaquim Mir són els pilars de la tesi doctoral. S’ha fet un anàlisi exhaustiu de la seva obra i el color. La recerca principal ha estat el color i la manera de copsar-ho en ...

    Joseph Bernard Flaugier (1757-1813). Vida i obra 

    Agustí, Francesc (Date of defense: 2022-11-30)

    Joseph Bernard Flaugier was born in Martigues, Bouches-du-Rhône, on December 10, 1757. On January 23, 1775, the Escola Gratuïta de Dibuix of Barcelona was inaugurated and Flaugier was one of the first students. After ...

    L'obra de José Luis Pascual. Estudi i catàleg 

    Espinós Ferrer, Sara (Date of defense: 2020-12-09)

    Aquesta tesi doctoral té com a objectiu analitzar la trajectòria de l’artista José Luis Pascual i catalogar les seves obres des de l’inici d’aquesta i fins a l’any 1998. Contribuir al reconeixement i a la consolidació ...

    La conservació del revers. Criteris de restauració del suport de tela de la pintura catalana moderna com a testimoni històric i artístic 

    Pedragosa Garcia, Núria (Date of defense: 2005-12-16)

    Cada quadre conté diferents tipus d'informació. El missatge estètic és el que acostuma a centrar l'atenció dels analistes, però no és l'únic. Existeix tot un altre cúmul de dades que poden donar-nos coneixement. El suport ...

    La geometria del color. Lectures des de l'abstracció 

    Agustí, Eugènia (Date of defense: 2006-12-13)

    El nucli de la tesi és l'ús del color des d'una determinada poètica artística, l'abstracció. S'empra com a paradigma un conjunt de sis artistes que tenen com afinitat el seu treball de color en l'àmbit de l'«abstracció ...

    La huella de Cesare Ripa en la pintura alegórica española del siglo XVIII 

    Rey Recio, María Jesús (Date of defense: 2019-02-01)

    ‘La huella de Cesare Ripa en la pintura alegórica española del siglo XVIII’ tiene como objetivo principal analizar el lenguaje alegórico en la pintura española del siglo XVIII y evaluar si procede o no de la obra de Ripa. ...

    La música en la pintura en contextos educatius.Una mirada didàctica del classicisme musical a les avantguardes històriques 

    Domingo Belando, M. Carme (Date of defense: 2016-01-20)

    La tesi que exposem es basa en una aproximació a la música a través de les arts plàstiques, concretament amb una mirada a la pintura. Es treballa en diferents nivells educatius amb el propòsit d’integrar pedagògicament ...

    La pintura de Balthus: de la imagen a la imaginación. Paradojas de lo real, el deseo y la identidad 

    Cornejo Brugués, Laura (Date of defense: 2018-01-08)

    The main topic of this doctoral research is the French artist Balthus (1908-2001) and the analysis of his pictorial production. Despite being a notorious and much discussed painter by a theorical corpus who have been ...

    La pintura de Nahum B. Zenil: identidad nacional e identidad sexual 

    Solís Salazar, Sofía Guadalupe (Date of defense: 2013-11-18)

    Nahum B. Zenil es reconocido primordialmente por su obra pictórica elaborada durante la década de los ochenta y los noventa. La crítica y la historia del arte han demarcado las interpretaciones que hasta ahora han caracterizado ...

    La Pintura informal en Barcelona, 1951-1970 

    Cirlot, Lourdes (Date of defense: 1980-09-29)

    En la presente tesis doctoral se aborda el estudio de la pintura informal en la Escuela de Barcelona. Para ello la obra establece un “corpus” de 25 artistas plásticos importantes y se estudian sus aportaciones dentro del ...