GPU parallel algorithms for reporting movement behaviour patterns in spatiotemporal databases

Autor/a

Valladares Cereceda, Ignacio

Director/a

Sellarès i Chiva, J. A. (Joan Antoni)

Fort, Marta

Data de defensa

2013-07-18

Dipòsit Legal

Gi. 1117-2013

Pàgines

118 p.



Departament/Institut

Universitat de Girona. Departament d'Informàtica, Matemàtica Aplicada i Estadística (2013-)

Resum

In this thesis we treat and solve various problems related to movement pattern detection by designing and implementing parallel algorithms using the GPU. We first propose a GPU pipeline based algorithm to report the ’Popular places’ pattern. Then, we study the problem of reporting all subtrajectory clusters of a trajectory. To measure similarity between curves we choose the Fréchet distance. Finally we solve the ’Flock pattern’. To this aim, we present two algorithms to solve two problems related with the ’Flock pattern’: finding the maximal sets of a family and intersecting two families of sets. The GPU parallel algorithms proposed to solve these two problems are later used for reporting flock patterns


En aquesta tesi tractem i resolem varis problemes relacionats amb el càlcul de patrons de moviment en bases de dades espai-temporals, dissenyant i implementant algoritmes paral·lels utilitzant GPUs. Primer, proposem un algoritme que utilitza els processos gràfics de la GPU per reportar el patró ‘Llocs Populars’. Després estudiem el problema de reportar tots els grups de subtrajectories d’una trajectòria. Per mesurar la similitud entre corbes hem triat la distancia de Fréchet. Finalment resolem el problema del patró ‘Ramat’. Amb aquest objectiu, presentem dos algorismes per resoldre dos problemes relacionats amb el patró ‘Ramat’: El problema de trobar tots els conjunts maximals de una família, i el problema de intersecar dos famílies de conjunts. Proposem algorismes paral·lels per resoldre els dos problemes que després s’utilitzen per reportar patrons ’Ramat’

Paraules clau

GPU; Movement patterns; Patrons de moviment; Patrones de movimiento; Parallel; Paral·lel; Paralelo; Trajectory; Trajectòria; Trayectoria; Computacional geometry; Geometria computacional; Geometría computacional; Fréchet distance; Distància de Fréchet; Distancia de Fréchet

Matèries

51 - Matemàtiques; 68 - Indústries, oficis i comerç d'articles acabats. Tecnologia cibernètica i automàtica

Documents

tnvc.pdf

1.952Mb

 

Drets

ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)