dc.contributor
Universitat de Barcelona. Departament d'Antropologia Cultural i Història d'Amèrica i d'Àfrica
dc.contributor.author
Dalla Corte, Gabriela
dc.date.accessioned
2015-02-05T10:57:17Z
dc.date.available
2015-02-05T10:57:17Z
dc.date.issued
1999-02-03
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/285508
dc.description.abstract
El objetivo principal de este trabajo es abordar, desde diversos ángulos de análisis, las maneras en que una persona puede utilizar las herramientas del Derecho. Si tuviésemos que definir el problema o el conjunto de problemas planteados a lo largo de los ocho capítulos que siguen, la respuesta sería cómo vive la gente el Derecho y sus propios derechos. Tomamos como objeto de estudio a un personaje típico del mundo colonial americano, un piloto llegado a Buenos Aires a mediados del siglo XVIII aprovechando el ascenso económico del puerto, y que se convirtió rápidamente en uno de los comerciantes más prósperos. Jaime Alsina i Verjés fue, para la vida jurisdiccional de la ciudad de Buenos Aires, uno de sus ´vecinos legales´ más importantes.
spa
dc.description.abstract
The main objective of this work is addressed, from different angles of analysis, the ways that a person can use the tools of law. If we were to define the problem or set of problems along the eight chapters, the answer would be how people live the law and their rights. We take as a case study of a typical character of American colonial world, a pilot come to Buenos Aires in the mid-eighteenth century, using the economic rise of the port, and quickly became one of the most prosperous merchants. Jaime Alsina i Verjés was for the court life of the city of Buenos Aires, one of its most important ''vecinos legales”.
eng
dc.format.extent
616 p.
cat
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.publisher
Universitat de Barcelona
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Alsina i Verjés, Jaime, 1770-1836
cat
dc.subject
Esclavitud
cat
dc.subject
Riu de la Plata (Virregnat)
cat
dc.subject
Río de la Plata (Virreinato)
cat
dc.subject
Río de la Plata (Viceroyalty)
cat
dc.subject.other
Ciències Humanes i Socials
cat
dc.title
Vida y muerte de una aventura en el Rio de la Plata, Jaime Alsina i Verjés, 1770/1836. Historia, Derecho y familia en la disolución del orden colonial
cat
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.contributor.director
García Jordán, Pilar
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.dl
B 4527-2015
cat