Vicent Garcia Julbe: estudi i catalogació de la seua obra

dc.contributor
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art
dc.contributor.author
Ripollés Mansilla, Antoni F.
dc.date.accessioned
2011-04-12T14:44:00Z
dc.date.available
2003-05-14
dc.date.issued
2002-10-18
dc.date.submitted
2003-05-14
dc.identifier.isbn
8468806102
dc.identifier.uri
http://www.tdx.cat/TDX-0514103-185944
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/5190
dc.description.abstract
L'estudi de la vida i l'obra de Vicent Garcia Julbe, posa de manifest diversos aspectes i circumstàncies que han influït decisivament en la seua trajectòria compositora, musicològica i com a mestre de capella.<br/>Vicent Garcia va portar a terme de manera exemplar les directrius musicals que va enunciar Felip Pedrell dins Por nuestra música (1891) i que li van ser transmeses per Vicent Ripollés. A través de les seues composicions trobem un eix que, al llarg del segle XX, sintetitza la tradició de la música litúrgica gregoriana del Motu proprio de Pius X amb els corrents més innovadors i contemporanis que li va correspondre viure.<br/>La catalogació de les seues obres composades en cadascuna de les catedrals on va estar com a mestre de capella, explicita el paral·lelisme entre les obres i les directrius de Roma i dels bisbats per on va passar. L'anàlisi de les obres més representatives de cada període evidencia una evolució en l'estil, lligada a la mateixa formació de les respectives schola cantorum de cada seminari.<br/>La seua tasca musicològica i d'investigació, la preocupació per les transcripcions, la recuperació de la polifonia dels segles XVI i XVII i la interpretació d'aquesta música han sigut un eix vertebrador en la seua vida musical com a formador i director de les schola cantorum.<br/>La composició de música coral religiosa per a concert és un nou camp que Vicent Garcia explora amb un llenguatge en ocasions original, en ocasions tradicional. Les manifestacions corals a Tarragona i Castelló són herència de l'escola que va crear al Seminari de Tortosa al voltant de la música litúrgica.
cat
dc.description.abstract
The study of Vicente García Julbe's life and work gives clear proof of different aspects and circumstances that have influenced decisively in his compositive, musicological and like a chapel master career.<br/>Vicente García carried forward in an exemplary way the musical instructions that were enunciated by Felipe Pedrell in Por nuestra música (1.891); Vicente Ripollés transmitted these musical instructions to him. In his compositions, we can find a connecting theme, all through the twentieth century, that summarizes the Gregorian liturgical music tradition of Pius X's Motu proprio, with different innovating and contemporary tendencies that he lived.<br/>In the cataloguing of his work, which was composed in each cathedral where he was like a chapel master, we can see a parallelism with his compositions and Rome instructions and, of course, bishopric instructions where he was. Analysis of the most representative compositions in each term shows a style evolution. This evolution is joined with the schola cantorum training in each seminary.<br/>His musicological and research task, his worry about the transcriptions, the polyphonic retrieval of the sixteenth and seventeenth century and the performance of this music have been a connecting theme in his musical life like a choirmaster and conductor of the schola cantorum.<br/>The religious choral music composition for the concert is a new background that Vicente García study with an original language or, sometimes, with a traditional language. The choral interpretations in Tarragona and Castellón are heritage of the school he founded in Tortosa's seminary round liturgical music.
cat
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cat
dc.publisher
Universitat Autònoma de Barcelona
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Vicent Garcia Julbe
dc.subject
Mestre de capella
dc.subject
Música litúrgica
dc.subject.other
Ciències Humanes
dc.title
Vicent Garcia Julbe: estudi i catalogació de la seua obra
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
78
cat
dc.contributor.authoremail
ripolles@uji.es
dc.contributor.director
Bonastre, Francesc, 1944-
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.dl
B.49.458-2002


Documents

afrm01de10.pdf

361.7Kb PDF

afrm02de10.pdf

161.4Kb PDF

afrm03de10.pdf

553.3Kb PDF

afrm04de10.pdf

256.0Kb PDF

afrm05de10.pdf

327.6Kb PDF

afrm06de10.pdf

274.2Kb PDF

afrm07de10.pdf

338.6Kb PDF

afrm08de10.pdf

427.1Kb PDF

afrm09de10.pdf

534.2Kb PDF

afrm10de10.pdf

546.4Kb PDF

This item appears in the following Collection(s)