Location of Software and Video Game Industry in Metropolitan Areas

Author

Méndez Ortega, Carles

Director

Arauzo Carod, Josep Maria

Date of defense

2019-10-04

Pages

144 p.



Department/Institute

Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Economia

Abstract

Aquesta tesi identifica i analitza els factors que determinen la ubicació de les empreses del Software i dels Videojocs (SVE) a les àrees metropolitanes, analitzant la ubicació i l'aglomeració d'aquestes empreses amb altres empreses creatives a escala urbana. Aquesta tesi contribueix a la literatura sobre indústries tecnològiques mitjançant l'anàlisi dels patrons de localització en l'àmbit urbà i utilitzant un ampli ventall d'eines metodològiques (econometria espacial, els mètodes basats en la distància i els Sistemes d'Informació Geogràfica (SIG), entre d'altres). L'aplicació empírica se centra principalment a Barcelona i la seva àrea metropolitana, així com a les àrees metropolitanes de Lió i Hamburg, per al període 2011-2015. Les principals conclusions mostren que les noves i petites empreses d'aquesta indústria solen estar més concentrades que les grans. Pel que fa a la localització amb altres sectors, les empreses de SVE tendeixen a localitzar-se amb indústries creatives i aquesta localització amb sectors creatius és la mateixa en diferents àrees metropolitanes. A més, aquesta tesi ha confirmat els determinants d'ubicació d'aquesta indústria i, encara que aquests determinants no són tan diferents dels determinants les empreses creatives i no creatives, les empreses de SVE tendeixen a escollir ubicacions amb una gran diversitat d'activitats culturals i creatives, així com zones amb bones instal·lacions d'alta tecnologia. Finalment, aquesta tesi posa de manifest el paper predominant dels nuclis urbans a les àrees metropolitanes i les especificitats pel que fa a la distribució centre-perifèria de les empreses SVE, així com el paper que juguen els projectes de renovació urbana (per exemple, el districte 22@) en la ubicació d'aquestes empreses. Aquests resultats plantegen qüestions interessants per a les autoritats públiques, ja que la promoció i l'atracció d'activitats creatives, juntament amb els factors esmentats anteriorment, contribuiran a la localització de les empreses de SVE, empreses fonamentals per al creixement i desenvolupament econòmic de les ciutats.


Esta tesis identifica y analiza los factores que determinan la ubicación de las empresas del Software y de los Videojuegos (SVE) en las áreas metropolitanas, analizando la ubicación y la aglomeración de estas empresas con otras empresas creativas a escala urbana. Esta tesis contribuye a la literatura sobre industrias tecnológicas mediante el análisis de los patrones de localización en el ámbito urbano y utilizando un amplio abanico de herramientas metodológicas (econometría espacial, los métodos basados ​​en la distancia y los Sistemas de Información Geográfica (SIG ), entre otros). La aplicación empírica se centra principalmente en Barcelona y su área metropolitana, así como en las áreas metropolitanas de Lyon y Hamburgo, para el periodo 2011-2015. Las principales conclusiones muestran que las nuevas y pequeñas empresas de esta industria suelen estar más concentradas que las grandes. En cuanto a la localización con otros sectores, las empresas de SVE tienden a localizarse con industrias creativas y esta localización con sectores creativos es la misma en diferentes áreas metropolitanas. Además, esta tesis ha confirmado los determinantes de ubicación de esta industria y, aunque estos determinantes no son tan diferentes de los determinantes las empresas creativas y no creativas, las empresas de SVE tienden a elegir ubicaciones con una gran diversidad de actividades culturales y creativas, así como zonas con buenas instalaciones de alta tecnología. Finalmente, esta tesis pone de manifiesto el papel predominante de los núcleos urbanos en las áreas metropolitanas y las especificidades en cuanto a la distribución centro-periferia de las empresas SVE, así como el papel que juegan los proyectos de renovación urbana (por ejemplo, el distrito 22 @) en la ubicación de estas empresas. Estos resultados plantean cuestiones interesantes para las autoridades públicas, ya que la promoción y la atracción de actividades creativas, junto con los factores mencionados anteriormente, contribuirán a la localización de las empresas de SVE, empresas fundamentales para el crecimiento y desarrollo económico de las ciudades.


This thesis identifies and analyses the factors that determine the location of Software and Video Game firms (SVE) in metropolitan areas, by analysing the location and agglomeration of these firms with other creative firms and its pattern at urban level. This thesis contributes to the literature on high-tech industries by analysing their location patterns at the urban level using a wide range of methodological tools (spatial econometrics, distance-based methods and Geographical Information Systems, among others). The empirical application focuses mainly on Barcelona and its metropolitan area, as well as on the metropolitan areas of Lyon and Hamburg, for the period 2011-2015. The main findings show that small, new firms belonging to this industry tend to be more concentrated than big, old ones. In terms of collocation, SVE firms tend to collocate with creative industries, and this collocation is the same across different metropolitan areas. Moreover, this thesis has confirmed the location determinants of this industry and, although these determinants are not so different from the determinants of these creative and non-creative firms, SVE firms tend to choose locations with a high diversity of cultural and creative activity, and good high-tech amenities. Finally, this thesis highlights the predominant role of urban cores in metropolitan areas and important specificities in terms of the core-periphery distribution of SVE firms and the role that urban renewal projects (e.g., 22@ district) play in the location pattern of these firms. These results raise some interesting issues for policy makers, since the promotion and attraction of creative activities, in conjunction with the factors mentioned above, will contribute to the location of SVE activities, which are fundamental to economic growth and will boost the economic development of cities.

Keywords

Software i Videojocs; Indústries Creatives; Localització Industrial; Software y Videojuegos; Industrias Creativas; Localización Industrial; Software and Video Game; Creative Industries; Industrial Location

Subjects

33 - Economics. Economic science; 332 - Regional economics. Territorial economics. Land economics. Housing economics. ; 68 - Industries, crafts and trades for finished or assembled articles

Knowledge Area

Ciències Socials i jurídiques

Documents

TESI.pdf

7.084Mb

 

Rights

ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.

This item appears in the following Collection(s)