Apel·les Mestres (1854-1936), artista i col·leccionista polifacètic

dc.contributor
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia
dc.contributor.author
Cano i Ció, Meritxell
dc.date.accessioned
2020-11-06T18:06:19Z
dc.date.available
2020-11-06T18:06:19Z
dc.date.issued
2019-11-08
dc.identifier.isbn
9788449092817
en_US
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/669952
dc.description.abstract
El treball presentat pretén la configuració d’una nova biografia d’Apel·les Mestres a partir de l’estudi d’una de les activitats que va practicar i que va ser el d’arreplegar obres d’art i d’antiguitats. Podrà comprovar-se que va existir una relació entre la mateixa i la seva professió com a artista, alhora que entre aquestes i el seu entorn més immediat. Precisament, un dels punts més interessants serà la introspecció que es farà en la intimitat del personatge, i que s’aconseguirà a partir de l’anàlisi de la influència rebuda per part de la família i d’amics. De la mateixa manera, i tot atenent, de nou, a la disciplina d’història del col·leccionisme, també s’examinaran els motius pels quals va preservar i adquirir certes peces i els que van dur-lo a exhibir-ne en l’àmbit privat com en el públic. Tot plegat està culminat amb una explicació sobre les circumstàncies que han portat la col·lecció Mestres en el seu estat actual de disgregació entre les diferents institucions que van rebre’n una part en forma de llegat per les pròpies disposicions testamentàries de l’artista.
en_US
dc.description.abstract
This dissertation aims to create a new biography of Apel·les Mestres based on the study of one of the activities in which he was engaged: the collection of artwork and antiquities. As will be shown, there was a connection between this activity and his profession as an artist, as well as between these two occupations and his immediate environment. In fact, one of the most interesting aspects will be the introspective study in his personal matters, based on the analysis of the influence his family and friends had on him. In addition, and once again taking into account the history of collection, we will examine the reasons why he purchased and preserved certain pieces and why he decided to exhibit some of them in public as well as in the private sphere. Finally, this paper concludes with an explanation about the circumstances which have led to the current spreading of Mestres’s collection among various institutions, which received part of it as legacy, as stated in the artist’s will.
en_US
dc.format.extent
588 p.
en_US
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cat
en_US
dc.publisher
Universitat Autònoma de Barcelona
dc.rights.license
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
*
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Artista
en_US
dc.subject
Artist
en_US
dc.subject
Col·lecionisme
en_US
dc.subject
Coleccionismo
en_US
dc.subject
Collection
en_US
dc.subject
Antiguitats
en_US
dc.subject
Antigüedades
en_US
dc.subject
Antiquities
en_US
dc.subject.other
Ciències Humanes
en_US
dc.title
Apel·les Mestres (1854-1936), artista i col·leccionista polifacètic
en_US
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
82
en_US
dc.contributor.authoremail
mertixellcanoc@e-campus.uab.cat
en_US
dc.contributor.director
Bassegoda i Hugas, Bonaventura
dc.embargo.terms
cap
en_US
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess


Documents

mcic1de1.pdf

15.09Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)