Les pel·lícules musicals d’animació dels estudis Walt Disney: anàlisi de l’aparició i evolució dels elements recurrents a les cançons (1937-2010)

dc.contributor
Universitat de Barcelona. Facultat de Geografia i Història
dc.contributor.author
Montoya Rubio, Alba
dc.date.accessioned
2018-04-11T10:53:36Z
dc.date.available
2018-04-11T10:53:36Z
dc.date.issued
2017-01-22
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/481959
dc.description.abstract
Aquesta tesi estudia la música a les pel·lícules de Disney, concretament la configuració de les seves cançons, si hi ha uns patrons formals en la seva creació i disposició en un llargmetratge animat. A partir d’aquesta anàlisi, es pretén esbrinar si existeix el que sovint es denomina “la fórmula” Disney, segons la qual en aquestes pel·lícules sempre hi ha d’haver un determinat tipus de cançó amb uns trets molt definits. Per resoldre aquesta qüestió s’han analitzat un total de 34 pel·lícules, fent un especial èmfasi en els moments musicals i tots els elements que hi interactuen: la lletra, la imatge i la música. D'aquesta anàlisi i de la comparació d'aquestes pel·lícules ha estat possible deduir com han estat dissenyades, si existeixen uns patrons formals en la configuració dels números musicals i si tot això dona lloc a un estil únic i diferenciable a nivell artístic, a més de permetre revisar la definició del musical com a gènere cinematogràfic.
en_US
dc.description.abstract
La presente tesis estudia la música en las películas de Disney, concretamente la configuración de sus canciones, si hay unos patrones formales en su creación y disposición en un largometraje animado. A partir de este análisis, se pretende averiguar si existe lo que a menudo de llama “la fórmula” Disney, según la cual en dichas películas siempre debe haber un determinado tipo de canción con unas características muy definidas. Para resolver esta cuestión se han analizado un total de 34 películas, haciendo un especial énfasis en los momentos musicales y todos los elementos que interactúan: la letra, la imagen y la música. De este análisis y de la comparación de las películas ha sido posible deducir cómo han sido diseñadas, si existen unos patrones formales en la configuración de los números musicales y si esto da lugar a un estilo único y diferenciable a nivel artístico, además de permitir revisar la definición del musical como género cinematográfico.
en_US
dc.description.abstract
Abstract: The aim of this thesis is to analyze Disney movies from a scientific perspective and appraise its contribution in the audiovisual language field. It is also the goal of this dissertation to propose a new analysis methodology that includes three disciplines: music, literature and visual arts. From the analysis and comparison of these films it will be possible to gather how they have been created, if there is a formula in the setting of musical numbers and if all this results in a artistic style unique and distinguishable. Lastly, all this may allow reformulating the definition of musical as a cinematographic genre.
en_US
dc.format.extent
906 p.
en_US
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cat
en_US
dc.publisher
Universitat de Barcelona
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Cinema musical
en_US
dc.subject
Cine musical
en_US
dc.subject
Musical films
en_US
dc.subject
Dibuixos animats
en_US
dc.subject
Dibujos animados
en_US
dc.subject
Animated films
en_US
dc.subject
Música de pel·lícules
en_US
dc.subject
Música para cine
en_US
dc.subject
Motion picture music
en_US
dc.subject
Cançons
en_US
dc.subject
Canciones
en_US
dc.subject
Songs
en_US
dc.subject
Walt Disney Animation Studios
en_US
dc.subject
Pixar (Firma)
en_US
dc.subject.other
Ciències Humanes i Socials
en_US
dc.title
Les pel·lícules musicals d’animació dels estudis Walt Disney: anàlisi de l’aparició i evolució dels elements recurrents a les cançons (1937-2010)
en_US
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
79
en_US
dc.contributor.director
Lluís i Falcó, Josep
dc.contributor.tutor
Subirana Rebull, Rosa M. (Rosa Maria), 1948-
dc.embargo.terms
cap
en_US
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess


Documents

01.AMR_TESI.pdf

4.807Mb PDF

02.AMR_ANNEX_QUADRES.pdf

171.4Kb PDF

This item appears in the following Collection(s)