Universitat Ramon Llull. Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna
Aquesta tesi doctoral descriu i analitza la història de Catalunya Informació, el canal vint-i-quatre hores d’informació del grup d’emissores de l’ens públic Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, entre l’any de la seva fundació, el 1992, i el 2022. La tesi aborda el naixement del canal, descriu i analitza les diferents etapes històriques i posa en context els seus resultats d’audiència amb les decisions preses pels directius. El treball es completa amb una anàlisi detallada dels motius tan interns com externs pels quals el seu format entra en crisi a partir del 2012 i proposa línies de treball per fer-ne possible la viabilitat.
Esta tesis doctoral describe y analiza la historia de Catalunya Informació, el canal veinticuatro horas de información del grupo de emisoras del ente público Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, entre los años de su fundación, el 1992, y el 2022. La tesis aborda el nacimiento del canal, describe y analiza las diferentes etapas históricas y pone en contexto los resultados de audiencia con las decisiones tomadas por sus directivos. El trabajo se completa con un análisis detallada de los motivos tanto internos como externos por los cuales su formato entra en crisis a partir del 2012 y propone líneas de trabajo para hacer posible su viabilidad.
This doctoral thesis describes and analyzes the history of Catalunya Informació, the 24-hour news channel of the public broadcasting group Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, from its founding in 1992 to 2022. The thesis addresses the channel's inception, describes and analyzes the different historical stages, and contextualizes audience results with the decisions made by its executives. The work is completed with a detailed analysis of both internal and external factors that led to its format entering a crisis starting in 2012 and proposes lines of work to ensure its viability.
Ràdio; informació; qualitat informativa; periodisme; Catalunya; audiència
070 - Periódicos. Prensa. Periodismo. Ciencias de la información; 316 - Sociología. Comunicación; 65 - Gestión y organización. Administración y dirección de empresas. Publicidad. Relaciones públicas. Medios de comunicación de masas
Ciències socials, periodisme i documentació
ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.