Ara mostrant els elements 4-23 de 48

    Del frontal d'altar al retaule primitiu. Anàlisi científica de l'evolució tecnològica dels suports de fusta del gòtic lineal català 

    Bautista Morenilla, Iris (Data de defensa: 2015-07-30)

    Les vint-i-sis taules policromades –frontals, laterals d’altar i retaules primitius- que s’analitzen en aquesta tesi doctoral han estat assenyalades repetidament com a obres clau de la transició artística del romànic al ...

    Desarrollo y recorrido de la grisalla en la pintura a través de la colección del MNAC 

    Torres Carceller, Andrés (Data de defensa: 2014-11-10)

    La presente Tesis Doctoral se centra en la pintura con Grisalla, pero no en su vertiente más conocida -como pintura monocroma-, sino en su empleo más extendido -en tiempos pasados-, donde gran parte de los artífices europeos ...

    El dibujo, Génesis y Elucidación 

    González Vera, Francisco Daniel (Data de defensa: 2015-09-30)

    La estructura de esta tesis presenta ciertas particularidades que quisiera enumerar y aunar a la manera de una guía para su lectura, colocando en distancia y en escena los pormenores de un proceso que presentó altos y bajos ...

    Escenografia en la fotografia contemporània. Creació de ficcions, creació de noves realitats, L'. 

    Negre, Marta, 1973- (Data de defensa: 2008-03-12)

    La tesi se centra en l'anàlisi de la fotografia que utilitza de forma deliberada tot un aparell escenogràfic en la seva elaboració amb la finalitat d'introduir la ficció dins del seu llenguatge i d'allunyar-se del registre ...

    Espacio pictórico en la obra de Joan Hernández Pijuan, El 

    Badrinas Bassas, Ramón (Data de defensa: 2006-03-29)

    Hemos situado y analizado la obra de Joan Hernández Pijuan, en su contexto "conceptual"; hemos descrito el "firmamento latente del arte, la filosofía y la ciencia", como un espectro artístico lo más amplio posible, hemos ...

    El espíritu del arte oriental en la pintura china 

    Leng, Bing-chuan (Data de defensa: 2015-01-30)

    El taoísmo ocupa un lugar de primer orden en el pensamiento chino. Su huella es perceptible en todos los niveles de la cultura y ha influido de forma decisiva en los demás sistemas de pensamiento filosófico. Junto con el ...

    Estudi crític/analític de la bibliografia espanyola sobre la tècnica del gravat calcogràfic: la seva incidència en l'ensenyament oficial superior 

    Figueras Ferrer, Eva (Data de defensa: 1991-07-04)

    La investigació que presentem tracta de la tècnica del gravat calcogràfic. Hem escollit aquest tipus de gravat perquè històricament, a l'Acadèmia, va ésser l'únic que va arribar a considerar-se noble i fer-se un lloc entre ...

    F(r)icciones con lo real: las cajas chinas 

    Carreño, Montse, 1970- (Data de defensa: 2016-02-08)

    La investigación que desarrolla esta tesis doctoral trata de fakes, del uso de archivos y del museo, tres elementos clave unidos por el contexto generado entorno al proyecto artístico titulado Las cajas chinas. Un relato ...

    Figura humana en el món de Zush: anàlisi d'un paradigma, La 

    Porta Salvia, Carme (Data de defensa: 2003-04-09)

    La present tesi suposa una anàlisi de la representació del cos humà dintre de la trajectòria artística de Zush. A més a més d'un estudi comparat del mateix, amb l'obra de d'altres artistas coetanis i amb la de d'altres ...

    Geometria, ordre i domini. Del post minimalisme a la crítica geopolítica 

    Ras Mallorquí, Montserrat (Data de defensa: 2015-05-28)

    La tesi titulada Geometria, ordre i domini. Del post minimalisme a la crítica geopolítica, té com apunt de partida i objecte establir les noves significacions adquirides per la geometria com a representació a l’actualitat, ...

    Icona i realitat. El cartró com element essencial a la pintura per capes 

    Trias i Torres, Ramon (Data de defensa: 2012-07-17)

    La present tesi és de naturalesa experimental i explica diferents processos pictòrics, dels quals se n'extreu un cos teòric capaç de convertir-se en transmissor de coneixement. Per tant, és una tesi proveïda d'un marcat ...

    La ilustración del libro chino: de la xilografía tradicional a las nuevas técnicas occidentales 

    Chieh, Wang (Data de defensa: 2016-02-05)

    Desde el punto de vista temático, la investigación aborda la ilustración del libro chino de un modo general, si bien tratando la influencia entre las relaciones con los ámbitos literario, pictórico, cultural, social y ...

    Imatge neutra: La fotografia com a model de la pintura de finales del segle XX, La 

    Cantalozella i Planas, Joaquim (Data de defensa: 2006-01-19)

    "La imatge neutra: la fotografia com a model en la pintura de finals del segle XX " estudia la influència que ha tingut el mitjà fotogràfic, tant en el procés analògic com en digital, en la transformació dels paràmetres ...

    In-quietuds. Nomadismes contemporanis. De la pràctica vivencial i la subjectivitat crítica a l’experiència estètica 

    Feliu i Fabra, Mireia (Data de defensa: 2013-06-28)

    IN-QUIETUDS. NOMADISMES CONTEMPORANIS és un projecte artístic i teòric de recerca que investiga la mobilitat nòmada en la contemporaneïtat. El projecte es desenvolupa, d’una banda, a partir de la creació d’una sèrie de ...

    Invisible structures = Estructures invisibles 

    Milne, Joanne Leonie (Data de defensa: 2016-01-14)

    This thesis is an investigation into the visualization of cosmological propositions associated with string theory. Research into the work of contemporary theoretical physics led to the question, how does one visualize what ...

    La geometria del color. Lectures des de l'abstracció 

    Agustí, Eugènia (Data de defensa: 2006-12-13)

    El nucli de la tesi és l'ús del color des d'una determinada poètica artística, l'abstracció. S'empra com a paradigma un conjunt de sis artistes que tenen com afinitat el seu treball de color en l'àmbit de l'«abstracció ...

    La influència de Joan Miró en la ceràmica contemporània espanyola 

    Madola, 1944- (Data de defensa: 2006-03-02)

    L’objectiu principal de la present tesi és estudiar com, d’ençà de l’aparició de l´obra ceràmica Joan Miró, ha anat canviant el concepte de la ceràmica contemporània, fent especial menció de la influència de l’obra mironiana ...

    La representació i comprensió de la forma en la pintura per capes 

    Carbonell Martínez, Pau (Data de defensa: 2017-09-29)

    Aquesta tesi tracta del mètode pictòric i la tècnica d'execució de tres exercicis pictòrics, set retrats en total realitzats per l'autor, com un procés d'aprenentatge i evolució de les mateixes capacitats representatives. ...

    Libro-arte, concepto y proceso de una creación contemporánea, El 

    Crespo Martín, Bibiana (Data de defensa: 2000-02-17)

    Los libros han demostrado, y demostrarán constantemente más que cualquier otro soporte o género, su capacidad para jugar un rol flexible. En este sentido, el "Libro-Arte" es un nuevo híbrido, distinto de cualquier antecedente, ...

    Llum i Ombra: Romanticisme, fotografia i noves aportacions 

    Pastó, Cristina (Data de defensa: 2004-05-07)

    Esta tesis considera la subjetividad romántica como elemento crucial y fundamental en el nacimiento de la imagen fotográfica. El redescubrimiento de la mirada por parte de artistas y poetas del romanticismo se une de ...